La fiecare sută de kilometri, un tren a întârziat aproape cinci minute. Statistică CFR

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 22.07.2023 - 16:48
La fiecare sută de kilometri, un tren a întârziat aproape cinci minute. Statistică CFR Foto: clubferoviar.ro

Trenurile de călători au întârziat anul trecut 4,62 minute la suta de kilometri a fiecărui tren, doar 1,4 minute fiind întârziere imputată CFR SA. Fiecare tren a întârziat anul trecut în principal din cauza operatorului.

SHARE

Trenurile de călători au întârziat anul trecut 4,62 minute la suta de kilometri a fiecărui tren, doar 1,4 minute fiind întârziere imputată CFR SA. 

Date privind punctualitatea trenurilor de călători apar în raportul de activitate pe 2022 al CFR SA și demonstrează haosul care an de an domnește din ce în ce mai mult pe căile ferate din România.

Astfel, întârzierile trenurilor de călători au înregistrat o creștere de la 3.487.509 minute în 2021 la 4.326.618 în 2022, respectiv 839 mii minute.

Citește și: VIDEO Românca viceguvernator al Regiunii Cernăuți: Nu trebuie să dăm încă o satisfacție rușilor

Întârzierile cauzate de CFR SA au înregistrat o scădere de 410 mii minute, de la 1.233.478 minute în 2021 la 823.021 minute în 2022, scrie clubferoviar.ro.

Întârzierile cauzate de OTF de călători au înregistrat o creștere de la 685.105 minute în 2021, la 823.113 în 2022.

Doar trei sferturi dintre trenuri au circulat regulat. Astfel, trenuri circulate au fost 1554 trenuri/zi, din care trenuri circulate regulat 1171 trenuri/zi. Aceasta a dus la o regularitate a trenurilor de călători de 75,36%.

La marfă, fiecare tren a întârziat mai mult 

În cazul trenurilor de marfă, întârzierile au înregistrat o scădere de la 40.768.712 minute în 2021 la 40.102.666 minute.

Întârzierile cauzate de CFR SA au scăzut de la 295.994 minute în 2021 la 244.665 minute în 2022. 

Întârzierile cauzate de OTF marfă au crescut de la 24.617.008 minute în 2021, la 25.321.517 în 2022.

Întârzierile imputabile altor gestionari de infrastructură, altor OTF, întârzieri din cauze externe, din cauze secundare neimputabile nici administratorului de infrastructura, nici OTF, au înregistrat o scădere de la 15.855.710 minute în 2021 la 14.452.664 minute în 2022.

În cazul transportului de marfă, regularitatea trenurilor a fost chiar mai mică. Din 336 de trenuri circulate/zi, trenuri circulate regulat au fost 216, iar regularitatea trenurilor de marfă a fost de 64,29%.

Citeşte şi: Ministru ucrainean: „Ucraina respinge apelurile la ''pace'' care să permită Rusiei să câștige”

CFR SA susține că în perioada ianuarie 2022 – decembrie 2022, circulația feroviară a fost influențată de cazurile de forță majoră, de lucrările de reparații ale infrastructurii feroviare, inclusiv la poduri și podețe, de societățile prestatoare de servicii către CFR, de lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză executate de personal CFR și de lucrările de pe Coridorul IV pe tronsoanele: Ghioroc – Simeria, Simeria – Coșlariu, Coșlariu – Sighișoara, Sighișoara – Brașov.

 În vederea efectuării lucrărilor la infrastructura feroviară s-au luat inclusiv măsuri de anulare a unor trenuri de călători și de marfă sau de îndrumare pe rută ocolitoare, după caz.

Restricții de viteză, mai mult introduse decât ridicate

Totalul de restricții de viteză la 31.12.2022 a fost de 378 cu o lungime totală de 599,780 km, din care 198 de restricții pe o lungime de 399,008 km sunt restricții fără acoperire și 180 de restricții pe o lungime de 200,772 km sunt restricții cu acoperire.

La începutul anului 2022 erau în evidență 368 de restricții pe o lungime de 696,378 km. Pe parcursul anului 2022 au fost ridicate 411 restricții de viteză și introduse 421 restricții de viteză.

Din totalul de restricții înregistrate la 31 decembrie 2022, 198, deci mai mult de jumătate nu aveau acoperire în timpii de mers.

Viteza comercială a trenurilor de călători a fost de 44,83 km/h, în timp ce la trenurile de marfă a fost de 15,63 km/h.

Viteza medie tehnică de circulație pe rețeaua CFR la 31.12.2022 este 70,08 km/h. Din totalul de opt magistrale, una singură (800) avea o viteză tehnică de peste 100 km/h (119 km/h). Pe cel puțin trei magistrale, viteza tehnică proiectată este însă de peste 100 km/h.

Fiecare tren a întârziat anul trecut în principal din cauza operatorului. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te