Haos în București, în prima zi după ce s-a închis circulația pe Podul Grant. Ce măsuri s-au luat

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 17.10.2023 - 09:47
Intersecție Crangași Foto: Primăria Sectorului 6
Intersecție Crangași Foto: Primăria Sectorului 6
Aglomerație pe calea Giulești Foto: facebook/Sorin Zugravu
Aglomerație pe calea Giulești Foto: facebook/Sorin Zugravu
Foto Primăria Sectorului 6
Foto Primăria Sectorului 6

Închiderea circulației pe Podul Grant din Capitală a blocat Bucureștiul luni dimineață timp de ore bune. Mii de oameni au ajuns cu întârziere la serviciu. Unii au lăsat mașinile unde au găsit locuri de parcare și au încercat să meargă cu transportul în comun. Și așa a fost greu.

SHARE

Podul Grant, unul dintre cele mai importante elemente de infrastructură din București a intrat în reparații. Deși închiderea circulației a fost anunțată de ceva vreme, traficul a paralizat pe străzile din jurul pasajului suprateran. 

Mașinile care veneau de pe Centura Capitalei s-au intersectat cu cele care veneau din cartierul Militari sau Crângași, pe Calea Giulești sau pe sub Podul Basarab. Blocajul a continuat la Gara e Nord dar și în Piața Victoriei locuri unde deja era aglomerat. 

Haos în București în prima zi după ce s-a închis circulația pe Podul Grant. Ce măsuri s-au luat

Poliția a anunțat încă de vineri că se închide traficul pe Podul Grant.

”În vederea executării lucrărilor de reabilitare și consolidare a Pasajului Grant, se va restricționa circulația vehiculelor pe pasaj, pe sensul de mers dinspre Calea Crângași către Str. Turda, începând cu noaptea de 15/16 octombrie a.c., ora 00.00, până la finalizarea lucrărilor prevăzute de proiect.

În această perioadă, circulația vehiculelor se va realiza pe trasee alternative, prin Șos. Virtuții - Splaiul Independenței, respectiv Calea Crângași - străzi adiacente - Calea Giulești, cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecțiile principale.

Totodată, circulația tramvaielor va fi menținută, alternativ, pe o singură cale de rulare. 

Precizăm faptul că în prezent bretelele pasajului sunt deja restricționate pentru realizarea lucrărilor de reabilitare.

Având în vedere aceste aspecte, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să nu oprească ori să staţioneze decât în locurile special amenajate, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte semnificaţia semnalizării rutiere temporare, precum şi semnalele și indicațiile poliţiştilor rutieri.

Citește și: Dorel a lovit din nou. A găurit o magistrală de apă, lângă Podul Grant

Pietonilor le recomandăm să circule pe trotuare, traversarea străzii să o realizeze doar prin locurile semnalizate şi marcate corespunzător ori la culoarea verde a semaforului electric şi numai după ce sunt siguri că intenţia lor de traversare a fost observată de către şoferi”, a transmis Brigada de Poliție Rurieră a capitalei, vineri, 13 octombrie, cu trei zile înainte să se închidă Podul Grant.

Și Primăria Generală a făcut anunț, duminică, despre închiderea circulației și ce alternative au bucureștenii. 

”Primaria Municipiului București anuntă că Podul Grant va intra în reabilitare, începând de mâine!
Lucrările de punere în siguranță a pasajului, decise de Primăria Capitalei, vor afecta traficul rutier general, pe sensul dinspre Crângași spre strada Turda.
Şoferii care vor veni din zona Lujerului vor avea trei rute ocolitoare:
●pe Podul Ciurel;
●pe străzile adiacente Căii Crângaşi;
● pe breteaua pe lângă urcarea pe pod.
Linia 41 nu va fi suspendată!
 
Tramvaiele vor circula, în continuare, pe Podul Grant. STB a identificat o soluție tehnică pentru a menține deschisă circulația.
 
A fost montat un macaz, care va permite traversarea lui 41 peste pasaj pe o singură linie, în sistem alternativ.
Tramvaiul 41 va rămâne principală legătura a cartierelor Drumul Taberei, Militari și Crângași cu zona de Nord a orașului.
 
 
Lucrările de consolidare a Podului Grant au fost începute de Primăria Capitalei în aprilie 2019 și au fost întrerupte un an mai târziu, după ce s-au realizat undeva la 30%. Edilul general a motivat atunci că nu sunt bani”, a transmis Primăria Capitalei.

Informația a fost rostogolită în toată media din România. Cu toate acestea, timp de cîteva ore, Bucureștiul a arăta ca și cum urma să fie evacuat. 

Blocajul de la Podul Grant

Aglomerația pe Calea Giulești s-a instalat încă de dimineață, mult mai devreme ca de obicei. De când prin Giulești Sârbi s-ă făcut o bretea de legătură cu Centura Bucureștiului prin Chiajna, cei care stau în zonele Militari, Roșu, chiar mai departe, în Cartierul Latin, au descoperit că pot ajunge mai ușor prin Calea Giulești. 

La aceasta s-a adăugat și ploaia torențială care începuse de dimineață.

În prima zi de la închiderea Podului Grant, traficul s-a blocat în  tot Sectorul 6. Mașinile nu au mai putut înainta. Șoferii au fost redirecționați prin aplicațiile de drive pe străzile lăturalnice. Însă în scurt timp și acelea s-au blocat. 

Unii au vrut să meargă cu transportul în comun însă tramvaiele și autobuzele au rămas și ele blocate în trafic. Astfel că toată lumea a întârziat în diverse locuri. La serviciu, la școală, etc. 

Pe rețelele de socializare au început să ”curgă” imagini din trafic. La intesecții, Poliția Rutieră și Poliția Locală încercau să fluidizeze traficul. 

Citește și: Cum evităm balamucul de la Podul Grant

”Am întârziat două ore și jumătate” la birou. Am plecat la 6.30 de acasă cu mașina. Am lăsat-o într-o parcare și am plecat cu metroul, apoi am schimbat două autobuze. Într-un final am ajuns, a spus un localnic din Giulești Sârbi. 

”Copilul a ratat prima oră de curs”, a spus un părinte care și-a adus copilul la școală cu mașina. 

Și în următoarele zile va fi greu. Autoritățile îi îndeamnă pe bucureșteni să folosească transportul în comun. 

Primarul Ciucu: ”Sectorul 6 este blocat”

Când a văzut blocajul de pe străzi, primarul Sectorului 6 a cerut ”întăriri” Primăriei Capitalei și i-a rugat pe cetățeni să folosească autobuzul.
 
”După închiderea de către PMB a circulației pe Podul Grant, Sectorul 6 este blocat. Există un plan de dirijare a traficului la care participă Brigada Rutieră, Poliţia Locală a Sectorului 6 și Politia Locală a Sectorului 1.
 
Cu toate acestea se circulă extrem de greu. Fac apel la Primăria Capitalei să se alăture, cu propria Poliție Locală, eforturilor de dirijare a traficului, sa iasă din Centru și în astfel de situații să vină și în cartiere.
 
 
 
 
De asemenea, fac apel la domnul primar general să scurteze timpul de execuție a lucrărilor prin alocare de resurse suplimentare (să se lucreze în trei schimburi) și printr-o bună mobilizare de șantier și o monitorizare permanentă.
 
Cu toții am făcut peste o oră să ieșim din cartiere. Eu, personal, de mâine mă voi duce la serviciu cu transportul în comun. În măsură posibilităților, fac apel la dumneavoastră să folosiți cu precădere transportul în comun.
Tramvaiul 41 circulă, fac apel la STB să suplimenteze capacitatea de transport”, a transmis Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, pe Facebook.

Măsuri de urgență. Se va suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun

Primăria Capitalei a anunțat după-amiază că a impus câteva măsuri de urgență.

”Ca urmare a blocajelor din trafic de luni 16 Octombrie a.c. cauzate de lucrările de reabilitare și consolidare la Podul Grant pe sensul Crângași-Turda, într-o ședință la care au participat primarul general al Capitalei și reprezentanți ai:

Brigăzii Rutiere, Poliției Locale a Sectorului 1, Poliției Locale a Sectorului 6, Poliției Locale a Municipiului București, STB și Administrației Străzilor București s-au decis următoarele măsuri pentru fluidizare: 

   -Începând de marți 17 Octombrie, va fi suplimentat numărul de echipaje de poliție rutieră care vor dirija traficul în intersecțiile afectate de lucrări. 

  -Polițiștii care vor dirija traficul în intersecții vor aloca timpi necesari fluxurilor de mașini astfel încât să favorizeze rutele alternative. 



 - Vom modifica diagramele semafoarelor din intersecțiile Șos. Orhideelor cu Bulevardul Dinicu Golescu, respectiv Bulevardul Dinicu Golescu cu str. Witting astfel încât timpii de așteptare pentru șoferi pe sensul Orhideelor- Gara de Nord să fie mai mic. 

 - În zilele următoare STB va monta delimitatoare pe traseul tramvaielor 11 și 44 de la Maternitatea Giulești până la Bulevardul Constructorilor.

În măsura în care fluxul de călători o va impune, vom suplimenta numărul de tramvaie de pe liniile 11 și 44. De asemenea, dispeceratul STB va lua măsuri pentru dirijarea în timp real a mijloacelor de transport public pentru a evita aglomerarea mai multor vehicule în aceeași zonă. 

Recomandăm participanților la trafic care se deplasează dinspre Calea Giulești înspre Gara de Nord să folosească ruta ocolitoare Calea Plevnei-Știrbei Vodă-Str. Buzești și traseele alternative prin Șoseaua Virtuții - Splaiul Independenței, respectiv Calea Crângași - străzi adiacente - Calea Giulești.

Restricțiile sunt semnalizate cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecțiile principale. Rugăm participanții la trafic să respecte indicațiile polițiștilor rutieri. 

Mulțumim pentru sprijin Brigăzii Rutiere București, Poliției Locale Sector 1, Poliției Locale Sector 6 și Poliției Locale a Municipiului București. 

Totodată, facem un nou apel la bucureșteni ca în măsura în care este posibil să aleagă mijloacele de transport în comun în defavoarea autoturismului personal.

Reabilitarea și consolidarea podului Grant este necesară și de importanță majoră pentru siguranța tuturor participanților la trafic. 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat în această dimineață și pe toată perioada lucrărilor. Îi asigurăm pe bucureșteni că monitorizăm în permanență starea traficului și vom lua măsuri suplimentare acolo unde situația o va impune”, a transmis Primăria Capitalei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te