În data de 13 aprilie 1995, la ora 16:44, la ieșirea din stația CFR Dragoș-Vodă, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente de tren din România. Un tren de marfă, cu 35 de vagoane cisternă, pline cu combustibil, și un tren personal s-au ciocnit.
Unul dintre cele mai grave accidente de tren din România: 2 vagoane au explodat, 3 au ars
Trenul personal P8318, din direcția Fetești către București Obor, s-a ciocnit cu un marfar care transporta 35 de cisterne pline cu combustibil. A fost una din cele mai mari tragedii feroviare de după 1989 și din istoria României.
Citește și: VIDEO O maşină de pompieri este la un pas de o tragedie, tăind calea unui tren
Conform spuselor anchetatorilor, la ieșirea din stația CFR Dragoș-Vodă (la kilometrul 97+400), trenului de marfă 81255 cu 35 de cisterne cu combustibil i s-a desprins un vagon. În urma desprinderii, s-a produs impactul cu trenul personal P8318 pe ruta Fetești-București.
Circa 30 de persoane au fost rănite în urma catastrofei feroviare, dintre care 5 foarte grav, iar un bărbat nu a mai putut fi salvat, decedând la spital.
Citește și: Misterul crimei din Orient Express: Un român ar fi comis-o. De ce era inamicul numărul 1 în Europa?
Cea mai mare catastrofă feroviară din istorie a avut loc în 2004 la Telwatta, Sri Lanka
Cel mai grav incident feroviar din istorie, soldat cu aproximativ 1.700 de victime, a avut loc în Sri Lanka, la 26 decembrie 2004, când trenul a fost lovit de un tsunami. Valul creat în urma unui cutremur produs în Oceanul Indian a lovit un tren care circula pe marginea apei.
Accident a avut loc în satul Peraliya, aproape de oraşul Telwatta, când vehiculul a fost lovit de primul val seismic, care a atins coasta Sumatra, din Indonezia.
Trenul era în haltă în momentul în care apa începuse să inunde plaja. Sute de localnici, crezând că trenul este sigur pe şine, s-au urcat pe vagoane pentru a nu fi luaţi de apă.
Valul tsunami a fost de 9 metri, mult mai mare faţă de înalţimea vagoanelor, ceea ce a dus la lovirea din plin a pasagerilor.