O nouă înșelăciune a fost inventată de escroci. Sună victimele și le spun vechea poveste că trebuie să confirme un credit. Numai că nu se opresc aici cu invențiile.
În ”scenă” intră mai multe instituții ale statului: Poliția și BNR sunt cele care ”intervin” să salveze banii. Vă explicăm mai jos în ce constă această escrocherie.
Cea mai nouă escrocherie prin telefon: ”Mi-a spus să-mi transfer banii într-un cont BNR”
O femeie povestește pe o rețea de docializare că a fost la un pas să devină victima ”unei tentative extraordinare de elaborat și de bine gândite de phishing și fraudă bancară”.
Citește și: O nouă escrocherie prin telefon. ”M-au sunat insistent după ce mi-am schimbat device-ul” Ce a urmat?
Ea spune că a fost sunată de o persoană care s-a recomandat angajat al unei bănci și o contactează pentru creditul pe care l-ar fi făcut cu o zi în urmă. Apoi, după ce a spus că nu a cerut niciun credit i s-a spus că banca va face plângere la Poliție.
Astfel au intrat în scenă un fals polițist și un fals angajat la BNR.
Escrocheria cu creditul a fost reiventată: ”Am fost sunată de la bancă, Poliție și BNR”. Ce au cerut - Foto: freepik.com (rol ilustrativ)
”Am fost sunată de la o așa-zisa sucursală Unicredit Brăila să confirm că am primit pe mail semnătură electronică ptr. creditul de 50.000 de lei pe care l-am făcut ieri. I-am zis că n-am făcut niciun credit și mi-a zis că înseamnă că mi-a furat cineva identitatea și că se va face plângere la poliție.
Apoi m-a sunat de la IPJ București Ilfov de pe nr. lor de fix, teoretic, că deschid ancheta și voi primi prin poștă la adresa de domiciliu documente în acest sens, dar că trebuie să îmi blochez capacitatea de creditare pe viitor, ca să nu mai mai poată "escrocul" să facă credite în numele meu. Și că asta se face prin BNR.
Apoi am fost sunată de la BNR de pe numărul lor oficial, mi-a trimis pe whatsapp legitimația persoane de contact cand am cerut-o și un NDA că o să-mi blocheze ei posibil de a mai face conturi și că o să-mi. dea un cont special al BNR unde să-mi virez banii ca să fie în siguranță”, a povestit femeia pe platforma Reedit.
Citește și: Cum poți ”bloca” o escrocherie prin telefon? Cuvintele pe care trebuie să le spui când răspunzi
Ea a precizat că acordul de confidențialitate era impecabil redactat iar persoanele cu care a discutat păreau foarte profi, ”au vorbit mult, mi-au dat multe informații despre drepturile mele și soluții. Au spus că, cel mai probabil, o persoană din anturaj sau vreun angajat al vreunui furnizor care a avut acces la datele mele ar fi putut face asta”.
”Persoanele s-au prezentate cu nume prenume, funcție, nr. de legitimitate și de cerere internă.
Cei de la Secția 12 de Poliție mi-au zis că deja mai avuseseră ieri o plângere, un domn inginer care a vrut să-și salveze banii, 40.000 de lei le-a transferat în "contul BNR". Ei m-au rugat să povestesc de tentativa cât mai multor oameni, pentru a fi în protecție”, a mai scris aceasta.
Citește și: Noua escrocherie face tot mai multe victime în România. Sigur aștepți un colet? Nu accesați link-ul
Această postare a stârnit multe reacții pe rețeaua de socializare.
”BNR nu oferă conturi pentru persoane fizice sau juridice. Rolul lor e să bată moneda și să supervizeze respectarea regulilor financiare de către băncile comerciale (asta pe scurt, mai au și alte atribuții). Un funcționar BNR nu o să contactați telefonic persoane fizice sau juridice care au conturi la bănci comerciale pentru a avertiza de fraudă”, a atras atenția cineva.
Un alt utilizator a spus că și el a fost contactat într-un astfel de context: Am primit același telefon și am inchis imediat ce am auzit "vi sa aprobat creditul de la Unicredit", a spus acesta.
”Cum să crezi că te sună de la Unicredit, apoi IPJ și BNR unii după alții + comunicarea foarte 'oficială' pe Whatsapp și să zici că e ceva "extraordinar de elaborat și bine gândit"? Dacă ai treabă cu Poliția sau alte instituții ale statului, tre' să te chinui muuuult să dai de ei”, a comentat o altă persoană.