Consiliul Județean Timiș a anulat propria licitație pentru centura feroviară Timișoara. Era ilegală

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.03.2023 - 10:23
Doar în România: CJ Timiș a anulat propria licitație pentru centura feroviară Timișoara. Era ilegală. - Foto: expressdebanat.ro

CJ Timiș a anulat propria licitație pentru centura feroviară a municipiului Timișoara. După lansarea procedurii, Consiliul Județean Timiș a constatat că a întocmit prost caietul de sarcini și nu ar fi putut încheia legal contractul.

SHARE

Centura feroviară a municipiului Timișoara a fost o promisiune electorală a șefului CJ Timiș, Alin Nica, pe care a invocat-o pe data de 11 noiembrie 2020, imediat după ce a preluat mandatul în fruntea administrației județene.

“De exemplu, despre calea ferată care leagă Aeroportul Timişoara de Reşiţa şi, în acelaşi timp, vrem să facem şi centura feroviară – în programul de guvernare locală am propus acest element de infrastructură – şi, implicit, despre trenul mitropolitan“, a spus Alin Nica, în noiembrie 2020, relatează buletindetimisoara.ro.

CJ Timiș a lansat licitația pentru centura feroviară Timișoara în iunie 2022. 

“Servicii de proiectare privind realizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții – “CENTURA FEROVIARĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA”, se arăta în obiectul licitației.

Citește și: Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat

CJ Timiș a arătat că își propune să realizeze un traseu de cale ferată cu racord la magistrală la Remetea Mare, trecând prin Ghiroda, Giarmata, Pișchia, Sânandrei și racord la linia Ronaț – Arad.

Valoarea estimată a contractului conform studiului de piață realizat era de 9.800.000 lei, la care se adăugau 2.352.000 lei cu TVA, valoarea totală fiind de 12.152.000 lei cu TVA, din care 800.000 pentru anul 2022.

“Prin prezentul contract se vor presta următoarele servicii: reactualizarea studiului de prefezabilitate; scenariul/opțiunea tehnico-economic(ă) optim(ă), recomandat(ă): a)soluția tehnică prin care se analizează, fundamentează și propune minimum două scenarii/opțiuni tehnico-economice diferite, recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) pentru realizarea obiectivului de investiții; b)principalii indicatori tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții; c)strategia de implementare , exploatare/operare și de întreținere a investiției. Termenul de prestare a serviciilor este de 12 luni eșalonate, conform documentației de atribuire“, se arăta în descrierea achiziției publice, cu precizarea că “activitățile aferente prezentei documentații, vor fi realizate în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, documentației postate și a legislației în vigoare“.

Citește și: VIDEO Și gândacilor le place pizza. Protecția consumatorului a închis o pizzerie arhicunoscută

Licitația pentru centura feroviară Timișoara lansată în iulie 2022, anulată în octombrie 2022

Deși termenul stabilit pentru depunerea ofertelor a fost fixat până la data de 20 iulie 2022, licitația a continuat până la data de 12 octombrie 2022, când a fost anulată chiar de Consiliul Județean Timiș.

„Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului, Autoritatea contractanta anulează prezenta procedura in baza art. 212 alin (1) litera c) si alin (2) din Legea 98/2016, ca urmare a faptului ca erorile si omisiunile existente la nivelul caietului de sarcini face imposibilă încheierea contractului, iar la aceasta data este in imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din actul normativ anterior menționat“, a motivat CJ Timiș anularea licitației.

Articolele de lege încălcate de Consiliul Județean Timiș și invocate chiar de Consiliul Județean, la propria licitație publică:

– articolul 2, alin.2 din Legea 98/2016,încălcat de CJ Timiș, arată că: “principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică şi a organizării concursurilor de soluţii sunt: a) nediscriminarea; b) tratamentul egal; c) recunoaşterea reciprocă; d) transparenţa; e) proporţionalitatea; f) asumarea răspunderii“.

– articolul 212, alin. 1, lit. c, din Legea 98/2016 pe baza căruia s-a anulat licitația arată că: “autoritatea contractantă are obligaţia de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în următoarele cazuri: c) dacă încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului“;

– articolul 212, alin. 2, din Legea 98/2016 care a stat și el la baza anulării licitației arată că: “în sensul dispoziţiilor alin. (1) lit. c), prin încălcări ale prevederilor legale se înţelege situaţia în care, pe parcursul procedurii de atribuire, se constată erori sau omisiuni, iar autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2)“.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te