„A existat o propune ca relaxarea să fie făcută când există un trend descrescător susținut al numărului de cazuri noi și asta să fie principalul indicator al relaxării”, a spus Rafila la Digi24. Potrivit acestuia, este posibil ca între ridicarea diferitelor restricții să existe o diferență de câte două săptămâni necesare evaluării impactului generat de nouă relaxare.
În legătură cu redeschiderea școlilor, Rafila a propus să se înceapă cu studenții și liceenii.
„La redeschiderea școlilor, opinia mea a fost să se petreacă gradual și să se înceapă cu studentii sau liceeni pentru că ei pot înțelege și respectă mult mai ușor aceste măsuri de prevenire, este mult mai simplu să lucrezi cu adulți sau adolescenți din clasele 9-12. În ce privește programul unităților de învățământ el trebuie regândit, cel mai bine e să găsim o soluție că jumătate din efectivul claselor sau grupelor să fie prezent prin program alternativ.
La copiii foarte mici utilizarea măștii o să fie foarte dificilă, sunt copii, sunt mici, nu înțeleg, nu țin masca pe față. Probabil o să trebuiască să ne gândim să vedem și exemple în alte țări, este foarte important, avem un mic decalaj și putem să vedem dacă aceste măsuri reprezintă o soluție în alte țări. Nu pot să recomand o decizie decât după ce ne documentăm foarte bine și vedem exemple. Implicațiile nu sunt legate de pericolul de îmbolnăvire a copiilor pentru că ei fac forme ușoare, dar merge acasă și ar putea să transmită boală altor membri ai familiei. Eu așa aș face, aș începe cu universitățile, liceele și în a două faza să ne gândim să repornim la școală gimnazială și primară.
E bine să nu depășim numărul de 15 elevi în clasa, să fie decalate pauzele să nu iasă toți în același timp și ce spunea dl prim-ministru să verificăm temperatura la intrarea în școală”, a declarat Rafila.