Cum poți să primești 600 de euro dacă avionul are întârziere sau dacă s-a anulat cursa? Pași siguri

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 03.06.2024 - 17:27
Cum poți să primești 600 de euro dacă avionul are întârziere sau dacă s-a anulat cursa? Pași siguri Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Cum poți să primești 600 de euro dacă avionul are întârziere sau dacă s-a anulat cursa? Pași siguri Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Întârzierile și anulările de zbor afectează în fiecare an numeroși pasageri din întreaga lume. Însă mulți dintre ei nu știu că nu trebuie neapărat să tolereze aceste situații fără să scoată un cuvânt.

SHARE

AriHelp a analizat câte zboruri au fost întârziate în 2022 în întreaga lume. Potrivit datelor lor, cel puțin 200 de milioane de persoane din SUA au avut parte de întârzieri și anulări, 330 de milioane în Europa și alte 12 milioane în Australia au avut parte de același lucru.

Împreună, acești pasageri au pierdut 650 de milioane de ore din timpul lor și au fost nevoiți să stea în hoteluri timp de 30 de milioane de nopți în plus în așteptarea zborului lor.

Statisticile lor arată, de asemenea, că costurile acestor zboruri au reprezentat o povară semnificativă pentru portofelele pasagerilor, 37% din costuri fiind suportate de aceștia, față de 32% de către companiile aeriene.

Cum poți să primești 600 de euro dacă avionul are întârziere sau dacă s-a anulat cursa? Pași siguri

Este posibil să aveți dreptul la o rambursare dacă zborul dumneavoastră a avut o întârziere mai mare de trei ore sau a fost anulat în termen de 14 zile, iar suma poate varia între 250 și 600 de euro per pasager.

Valoarea compensației și suma pe care o puteți solicita nu depind de prețul biletului, astfel încât companiile aeriene "low-cost" vor trebui să o plătească.

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului Europei, pasagerii au dreptul la despăgubiri și asistență în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârzieri mari.

Din acest motiv, dacă ați efectuat sau ați fi efectuat cea mai mare parte a călătoriei dumneavoastră în Uniunea Europeană, este posibil să aveți dreptul la despăgubiri.

Valoarea compensației depinde de durata zborului dumneavoastră:

Mai puțin de 1 500 km: 250 de euro,
între 1 500 și 3 500 km: 400 de euro,
Peste 3500 km: 600 de euro.

Citeşte şi: Panică la bordul unui avion plecat din România după ce o roată a explodat

Cum rămâne cu Marea Britanie?

Având în vedere că Regatul Unit părăsește UE la sfârșitul anului 2020, poate vă întrebați dacă posibilitatea de a primi despăgubiri s-a schimbat pentru ei.

Din fericire, pasagerii au în continuare dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor este întârziat, anulat sau suprarezervat pentru mai mult de 3 ore, cu excepția cazului în care compania aeriană nu este responsabilă de problemă.

Una dintre cele mai mari schimbări este că sumele de despăgubire sunt acum în lire sterline, conform legislației britanice, și variază între 220 și 520 de lire sterline.

Situația din Statele Unite nu este la fel de bună

Companiile aeriene americane sunt mai predispuse la supra-rezervarea zborurilor decât cele europene. Prin urmare, legile americane îi ajută pe cei cărora li se refuză îmbarcarea. În acest caz, ați putea avea dreptul la o compensație de până la 1.350 de dolari.

În Statele Unite, companiile aeriene au propriile reguli cu privire la ceea ce vor face pentru pasagerii care au întârzieri. Prin urmare, merită să contactați personalul pentru informații.

Citeşte şi: O femeie a încercat să deschidă ușa avionului, în timpul zborului. Era drogată

De exemplu, dacă plătesc pentru mese sau camere de hotel. Din păcate, în timp ce unele companii aeriene oferă aceste servicii pasagerilor, altele nu.

Cum îi pedepsește un însoțitor de bord pe pasagerii încăpățânați

Un însoțitor de bord încearcă să ajute pe toată lumea de la bord, în special familiile ale căror bilete nu sunt alocate aceleiași persoane.

Cele mai multe companii aeriene își rerezervă gratuit clienții pe următorul zbor în caz de anulare, chiar dacă acest lucru înseamnă să călătorească cu o altă companie aeriană.

De asemenea, puteți decide să vă anulați călătoria și să obțineți o rambursare, chiar dacă biletele nu sunt rambursabile. Alte costuri, cum ar fi taxele pentru bagaje și rezervarea locurilor, vor fi, de asemenea, rambursate.

Întârzierile de zbor sunt o opțiune mai complicată. Din păcate, legislația americană nu specifică ce constituie o întârziere semnificativă, astfel încât nu este clar dacă pasagerii în cauză pot beneficia de compensații.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te