Mulți șoferi au părăsit industria în timpul carantinelor, pe măsură ce cererea a scăzut. Această lipsă a stârnit îngrijorări cu privire la siguranța femeilor, a studenților și a lucrătorilor de noapte care au probleme să ajungă acasă.
Întârzierea în eliberarea de licențe și înmatricularea vehiculelor, precum și controale de cazier și medicale pentru șoferi, au dus la ceea ce LPCHA a numit „o furtună perfectă”.
Un șofer de taxi trebuie să solicite consiliului local o licență, care poate costa până la 600 de lire sterline pe an. De asemenea, șoferii trebuie să obțină un cazier judiciar și un control medical complet, precum și un examen de „Cunoștințe” în unele cazuri.
Citește și: Extremistul care l-a amenințat pe Raed Arafat cu moartea: Îl invit la masă și îi dau și femeia mea
„Aceasta este o problemă națională reală care afectează peste tot”, a spus Steve Wright, președintele LPCHA. „Am primit apeluri de la Inverness, în Scoția, până în Cornwall, de la oameni care spuneau că nu pot angaja șoferi și că nu pot obține permisele suficient de repede”, a declarat el la BBC.
În orașele mai mari, deficitul de șoferi a fost mascat pentru o perioadă de servicii de aplicații precum Uber, dar acum oamenii se confruntă cu așteptări mai lungi, curse anulate și suprataxări masive, deoarece șoferii au mai mult de muncă decât pot acoperi în orice moment al zilei.
Citește și: Tatăl natural al fetiței de 4 ani ucise la Arad: Vreau să vin în România să-mi iau băiețelul
Un purtător de cuvânt al Ministerului transporturilor a spus: „Deși acordarea licențelor de taxi este responsabilitatea autorităților locale, continuăm să lucrăm cu grupuri din branșă pentru a aborda preocupările legate de potențialele lipsuri”.
De asemenea, ministerul intenționează să revizuiască regulile de acordare a licențelor, dar consultările în acest sens nu vor avea loc până anul viitor.