vineri 10 octombrie
EUR 5.0927 USD 4.3982
Abonează-te
Newsweek România

Bucureștenii susțin taxa de 20 de lei pe zi pentru șoferii din alte județe: „Nu avem loc de ei”

Data publicării: 10.10.2025 • 09:50 Data actualizării: 10.10.2025 • 09:48
Aglomerație în București - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
Aglomerație în București - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Primăria Capitalei analizează introducerea unei taxe de acces de 20 de lei pe zi pentru șoferii care au mașinile înmatriculate în alte județe. Proiectul, inițiat de un consilier PSD, vizează reducerea traficului și finanțarea unor parcări „park and ride” la intrările în București

O nouă taxă ar putea fi introdusă în București pentru șoferii care nu au numere de înmatriculare din Capitală sau din Ilfov. Mai mult, bucureștenii susțin această inițiativă revoltați de aglomerația extrem de mare din Capitală, dar și lipsa locurilor de parcare.

Bucureștenii susțin taxa de 20 de lei pe zi pentru șoferii din alte județe

Potrivit unui proiect depus la Primăria Capitalei, conducătorii auto din alte județe ar urma să plătească 20 de lei pe zi sau 6.000 de lei pe an pentru a circula prin oraș.

Măsura, propusă de consilierul general PSD Dan Cristian Popescu, urmărește limitarea traficului din centrul Capitalei și finanțarea unor parcări la marginea orașului.

„Vrem să-i încurajăm să folosească variantele ocolitoare, centurile care azi sunt mai bune decât acum 10 ani. Chiar dacă reducem timpul petrecut în trafic cu 3 minute, cu 5 minute pentru fiecare cetățean, tot este o mare victorie”, a explicat Dan Cristian Popescu, potrivit Observatornews.ro.

Citește și: Strada din București unde viteza maximă este de cel mult 1 km/h. ”Pe jos ajungi mai repede”

Potrivit datelor municipalității, aproximativ 400.000 de șoferi din provincie traversează zilnic Bucureștiul, adică aproape 20% din totalul mașinilor din trafic. Ei sunt cei care ar urma să plătească taxa de acces.

Cum ar urma să funcționeze noua taxă

Pentru autoturisme, tarifele vor porni de la 3,5 euro pe zi și pot ajunge la 50 de euro pe an, în funcție de categoria vehiculului. Pentru mașinile de peste 3,5 tone, costul ar putea urca până la 100 de euro anual, iar pentru camioanele de 12 tone – la peste 1.200 de euro pe an.

De asemenea, șoferii de microbuze ar urma să plătească 4 euro pe zi sau 320 de euro pe an, iar cei de autocare – 7 euro pe zi ori 560 de euro anual.

Municipalitatea promite că banii colectați vor fi folosiți pentru construirea de park and ride-uri la toate intrările în oraș, pentru ca șoferii să poată lăsa mașinile la periferie.

Bucureștenii susțin noua taxă pentru șoferii din provincie

Mulți localnici spun că susțin introducerea taxei, invocând traficul tot mai aglomerat din Capitală.

„Nu avem loc de ei nici măcar de locuri de parcare, nu mai vorbesc de trafic. E foarte aglomerat. Sunt mulți care vin din afara Bucureștiului? Da. Uitați-vă la număr”, a declarat un șofer.

O șoferiță a adăugat: „Eu locuiesc în București, dar am număr de Constanța și plătesc taxe acolo. Nu e corect să plătesc și în București.”

Alți participanți la trafic spun că, dacă măsura va fi adoptată, o vor respecta: „Eu stau în București de foarte mulți ani, mașina e a mamei mele și o folosesc exclusiv aici. Da, o să plătim dacă trebuie să plătim.”

Deși ideea este susținută de o parte dintre bucureșteni, experții în mobilitate urbană sunt sceptici.

„E foarte ușor să pui prima oară taxe fără să ai un plan concret. Restul lucrurilor care trebuie făcute vor fi într-un viitor incert”, a explicat Corneliu Belciug, director de programe la Asociația Green Revolution.

Dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul General, taxa ar putea fi introdusă cel mai devreme la 1 septembrie 2026. Șoferii vor fi monitorizați cu ajutorul camerelor inteligente, iar cei care nu achită tariful vor fi amendați. Mașinile 100% electrice vor fi exceptate de la plată.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră