Printre cele mai importante condiţii ale acestui nou mecanism european de finanţare se numără: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026.
Citește și: Forumul Judecătorilor și Inițiativa pentru Justiție resping superimunitatea oferită de deputați
Tocmai pentru a „prinde” finanţarea prin PNRR, Ministerul Transporturilor pregăteşte câteva argumente care să transforme A7 în „Autostradă Verde” concept care răspunde exigenţelor Planului. Astfel, Autostrada Moldovei are în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, să aibă perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice, potrivit documentației CNAIR consultate de Economedia.ro.
Autostrada Moldovei va avea perdea forestieră
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat pentru Economedia.ro că nu vor exista piste de biciclete de-a lungul traseului noilor autostrăzi, ci pe alte rute. ”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor.
Citește și: Turcan: „Sunt salarii la stat de 50.000 de lei pe lună; o categorie profesională respectată”
Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”.