După creșterea prețului la curent electric și dispariția unora dintre stațiile la care mașinile electrice puteau fi încărcate gratuit, mulți șoferi se întreabă care opțiune este acum mai rentabilă și nu le este clar dacă mașinile electrice sunt o soluție reală pentru a face economii.
Producătorul emisiunii „Superspeed” de la PRO TV, Costin Giurgea, a calculat pentru Europa Liberă cât consumă mașinile electrice și cele clasice, în condițiile noilor prețuri.
„Mașinile electrice consuma undeva între 18-19 și 29-30 kwh, în funcție de model, stilul de condus, temperatura exterioară, dacă e vară sau iarnă. Mie îmi place să iau o medie de 25 kwh”, a declarat Giurgea.
Prețul plătit pentru a încărca o dată complet o mașină electrică
Un plin variază în funcție de locul în care îți încarci mașina electrică, de la cel mai mic preț de pe piață, de la Hidroelectrica, de aproximativ 0,7 lei kw/h, până la cel mai scump, de la stațiile de încărcare unde, pentru încărcarea rapidă prețul este de 2,49 de lei.
La o sută de kilometri, prețul poate fi între 17,5 și 60 de lei, iar pentru 100 de kilometri parcurși cu o mașină pe benzină consumi 70 de lei, iar la motorină te duci spre 80, potrivit calculelor făcute de Giurgea.
Citește și: 24 de persoane trimise în judecată de DIICOT pentru trafic de droguri și pentru spălare de bani
Pentru ambele mașini, a folosit un consum mediu de 10 litri la suta de kilometri.„Mașina electrică merită dacă o încarci acasă. Pentru cât timp? Asta e întrebarea la care pot răspunde alții, depinde cât va crește prețul la energie”, a concluzionat Giurgea.
Diferența depășește 200 de lei
Un membru al Clubului Tesla România a făcut pentru Europa Liberă un experiment și a condus o mașină electrică și o alta, clasică, același număr de kilometri, timp de două zile, comparând comparat costurile. Diferența depășește 200 de lei.
Diferențe între costurile de întreținere
Șeful unui service auto crede că mașinile electrice sunt mai avantajoase din perspectiva cheltuielilor cu consumabilele.„Pentru mașinile electrice, consumabilele sunt mai ieftine ca celelalte”, a explicat acesta.
Citește și: S-a aflat primul salariu al Andreei Marin. Îmi ajungea doar de un sacou. La "Surprize" primeam puțin
„Pentru un VW electric, revizia de la 25.000 de kilometri a fost 435 de lei, cu tot cu filtrul de polen. La o mașină pe benzină sau motorină, revizia la același număr de kilometri este undeva la 1200 de lei”, a explicat acesta.
„Majoritatea celor cu mașini electrice s-au plâns că au început să aibă probleme cu bateriile electrice după cinci ani. Nici la motoarele clasice nu ai garanție mare, dar sunt unele care rezistă zeci de ani și sute de mii de kilometri. Sunt mașini și de 30 de ani care au motorul original”.