În perioada 1 – 6 mai a.c., la nivel național, operatorii STS au preluat și procesat 159.660 de apeluri primite la numărul de urgență 112.
Din totalul acestora, 59,11% (94.383) au reprezentat cazuri de urgență și au fost transferate către agențiile specializate de intervenție: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie sau Salvamont.
160.000 de apeluri la 112, în minivacanța de 1 Mai și Paște. Câte au fost urgențe
În noaptea de Înviere, în intervalul orar 22:00 – 06:00, la 112 s-au primit 4.083 de apeluri care au semnalat urgențe ale cetățenilor. Cele mai multe au fost cazuri medicale (1.390 apeluri, dintre care 246 au reprezentat situații de persoane inconștiente) și incidente de ordine publică (236 apeluri).
Citește și: Un român a sunat de 31.000 de ori anul trecut la 112. Nu avea nicio urgență
Operatorii STS au preluat de la apelanți datele necesare identificării urgenței, au realizat localizarea evenimentelor și au alertat cu rapiditate agențiile ce au competență în soluționarea acestor tipuri de urgențe.
În minivacanța de 1 Mai și Paște, cea mai încărcată zi la 112 a fost ziua de luni, 06 mai 2024, când operatorii STS au preluat 27.983 de apeluri.
Statistica tipurilor de urgențe preluate la 112, în perioada 1-6 mai 2024:
Urgențe medicale |
38.760 |
41,07% |
Violență |
6.520 |
6,91% |
Deranjarea ordinii și liniștii publice |
1.940 |
2,06% |
Evenimente rutiere |
1.930 |
2,04% |
Intoxicații |
1.144 |
1,12% |
Incendii |
1.009 |
1,07% |
Incidente montane |
54 |
0,06% |
Totodată, în perioada de referință, la 112 au fost 21 de apeluri de tip eCall efectuate automat de la bordul unor mașini implicate în evenimente rutiere.
Citește și: Adulții sună abuziv la 112 mai mult decât copiii. 231.000 de apeluri false, efectuate anul acesta
Reamintim că, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele de comunicații eCall instalate pe autoturismele de generație nouă sună automat la 112 și transmit informațiile utile pentru intervenția echipajelor de salvare.
În această perioadă, la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție și s-a asigurat suplimentarea, după caz, a numărului de operatori, în intervalele orare cu aflux de apeluri.