Compania națională de căi ferate din Luxembrug (CFL) a început retragerea treptată a trenurilor sale din seria 2000, cunoscute și ca „Z2”, iar 4 dintre sunt deja pe drum către un nou proprietar din România. Acesta a cumpărat în total 20 dintre garniturile uzate, următoarele 6 urmând să ajungă în țara noastră în iunie, informează luxtimes.lu.
Citește și: Tren de mare viteză Budapesta - Belgrad cu 900.000.000€. CFR merge cu 35 Km/h. Linia nu e electrică
20 trenuri pensionate după 35 de ani în Luxembourg, „ca noi” pe căile ferate din România
Trenurile Z2 sunt încă în serviciu în Luxemborug, dar flota a început să fie redusă. Primele patru trenuri din seria 2000 au fost scoase din circulație în Marele Ducat weekend-ul trecut.
Iar după mai bine de trei decenii petrecute pe rețeaua feroviară luxemburgheză, garniturile intră acum într-o a doua fază a vieții lor în Europa de Est. Un cumpărător din România a achiziționat aproape întregul stoc.
CFL a explicat că trenurile Z2 pensionate au fost trase într-un convoi până la Saarbrücken vinerea trecută, unde au fost apoi cuplate la o locomotivă aparținând noului proprietar. De acolo, călătoria a continuat prin Austria și Ungaria până în România.
Citește și: VIDEO Gara din România unde trenul nu a ajuns niciodată. Construcția a început în epoca Ceaușescu
„Trenurile Z2 au fost tratate ca o încărcătură de marfă, adică fără electricitate la bord și cu pantografele coborâte”, a declarat un purtător de cuvânt al CFL.
Alte șase trenuri Z2 vechi urmează să fie trimise în România la sfârșitul lunii iunie.
Seria 2000 va fi apoi istorie, cel puțin în Luxemburg. În urmă cu aproape 35 de ani, la 26 iulie 1990, primul tren Z2 a fost pus în funcțiune în această țară, urmat de ultimul dintr-un total de 22 de vagoane doi ani mai târziu. Cu excepția unui tren, care a fost casat în urmă cu câțiva ani, toate acestea sunt încă în serviciu.
Aproximativ 20 de trenuri au fost vândute României pentru revizie generală, iar ultimul tren va rămâne în Luxemburg ca parte a patrimoniului feroviar local. Potrivit CFL, nu sunt disponibile informații suplimentare cu privire la locul exact în care trenurile vor fi utilizate în noua lor casă.
Citește și: Dezastru CFR: Angajații, 8 tipuri de sporuri. Directorul are penthouse de 300.000$ și casă în Dubai
Planul este ca, până la sfârșitul anului, să fie înlocuite toate trenurile Z2 din flota CFL cu succesorul său, Coradia Stream High Capacity.
În timp ce Z2 are doar 168 de locuri, noul Coradia are 334 de locuri în seria cu trei vagoane și 692 în varianta cu șase vagoane. Datorită opțiunii de a combina până la nouă vagoane, într-un tren pot fi transportați mai mult de 1 000 de pasageri cu scaune. Primele exemplare de Coradia Stream High Capacity sunt deja în serviciul CFL din toamna anului trecut, iar un total de 34 de vagoane noi ar trebui să fie pe șine până în primăvara anului viitor.