Vine QRvacanța la plajă: unde și cum putem fi turiști în vara asta

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.06.2021 - 11:48

După aproape un an și jumătate de pandemie, restricțiile, regulile de igienă și distanțare socială și, mai ales, campaniile susținute de vaccinare par să-și fi atins parțial scopul.

SHARE

Statele își redeschid granițele și planificarea mult așteptatei vacanțe de vară, la mare, la plajă, este, în momentul de față, o certitudine.

Singura diferență față de „vremurile normale“ pare a fi „QR“-ul, dovada fizică sau digitală a vaccinării anti-COVID-19, a efectuării unui test PCR sau a trecerii prin boală.

Grecia, Bulgaria, Turcia, Italia, Spania, Portugalia, etc. Țările în care se află majoritatea destinațiilor externe preferate de români pentru vacanța de vară și-au deschis porțile pentru turiști sau sunt pe cale să o facă.

Condițiile de călătorie sunt diferite, de la stat la stat, și se schimbă permanent, în funcție de evoluția COVID-19.

Dar, un lucru este cert: majoritatea solicită dovada vaccinării anti-COVID-19, test PCR COVID-19 negativ efectuat cu cel mult 72 de ore înainte sau o dovadă a infectării cu SARS-CoV-2, pe hârtie și/sau electronic.

De asemenea, la intrarea în aproape orice țară turiștii pot fi testați aleator și trebuie completat un formular PLF (Passenger Locator Form).

În cazul Greciei, de exemplu, PLF-ul se completează online, cu cel puțin 24 de ore înainte de intrarea în țară, și la vamă se prezintă codul QR unic primit. 

„În mod cert, pandemia influențează lista destinațiilor disponibile, întrucat condițiile de călătorie se schimbă de la o țară la alta, încadrarea în «semaforul» țărilor fluctuează, iar dacă nu ești vaccinat și te întorci dintr-o țară de pe lista roșie stai în carantină.

Destinațiile se deschid rând pe rând, dar fiecare stat are cerințele proprii: unele țări te primesc doar cu vaccinul, cum ar fi Spania, altele cer test COVID-19, cum ar fi Grecia, Seychelles sau Tanzania, iar altele acceptă și test rapid...

Trebuie să te informezi bine înainte de plecare, dar și înainte de a te întoarce în România, să nu ai surprize. Nu o dată mi s-a întâmplat să se schimbe lucrurile peste noapte și să fie nevoie de teste PCR sau rapide, ori să se impună carantina pentru cei care nu s-au vaccinat“, a declarat, pentru Newsweek România, Răzvan Pascu, consultant Marketing Turistic & Antreprenor Turism. 

Abia de la 1 iulie ar urma să putem merge în concediu mai uşor cu „certificatul verde european“ sau „pașaportul COVID-19“, cum i se mai spune, care va atesta că titularul său a fost vaccinat anti-COVID-19, are un test PCR negativ recent ori este imunizat după o infecţie cu SARS-CoV-2. 

Informații actualizate despre condițiile de călătorie pot fi consultate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro / secțiunea „Atenționări de călătorie COVID-19) și pe o hartă interactivă disponibilă pe site-ul IATA (Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni, www.iatatravelcentre.com).

Pandemia a schimbat topul destinațiilor de plajă

Dacă în primele luni ale anului vedete au fost destinații precum Egipt, 

Maldive sau Zanzibar, datorită faptului că au fost printre puținele locuri în care s-a putut merge fără restricții, doar cu un test PCR negativ, oferta pentru vacanța de vară, iunie – septembrie, se prefigurează ca în vremurile obișnuite, în contextul relaxării. 

Pandemia a schimbat, însă, topul destinațiilor externe de plajă preferate de români. Grecia, Bulgaria și Turcia sunt urmate, în premieră, de Albania. 

„Destinațiile externe în care merg un număr mare de turiști sunt Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania.

Turiștii se orientează în funcție de restricțiile pentru țara respectivă. De exemplu, vineri, 21 mai, Bulgaria a intrat pe lista verde și acest lucru s-a simțit imediat în vânzări. Tot în aceeași zi, Turcia a ieșit de pe lista roșie.

Cu test pentru cei vaccinați, nu se mai stă în carantină la întoarcere. Cei nevaccinați sau aflați între doze pot face testul pentru întoarcerea în România chiar la hotelul la care sunt cazați. Testul costă 25-30 euro/persoană“, a declarat, pentru Newsweek România, Alin Burcea, CEO Paralela 45. 

„Cele mai mari vânzări le avem pe Grecia, Turcia, Bulgaria și Albania. Dacă până acum turiștii erau sceptici în a se testa pentru a călători, acum din ce în ce mai mulți acceptă testarea. 

În același timp, din ce în ce mai mulți turiști sunt vaccinați și călătoresc fără restricții.

În cazul Albaniei, nu se cere turiștilor nici test, nici dovada vaccinării ori a faptului că au fost bolnavi și au anticorpi“, a spus și Mădălina Balaiban, CEO Hello Holidays. 

Albania a fost menționată și de Răzvan Pascu: „ în top rămân Grecia, Turcia și Bulgaria, dar vin din urmă și țări precum Croația, Muntenegru sau Albania (…) S-au vândut bine și circuite în Islanda la vară, la fel și safari în Tanzania plus plajă în Zanzibar“. 

Ca idee, dacă din București până pe plajele din nordul Greciei se poate ajunge cu mașina în circa 8-10 ore (cca. 600 km), până în Albania, în stațiunea Saranda, de exemplu, sunt 1.050 de kilometri (cca. 13-14 ore). 

Vacanțe mai multe și mai scumpe

„Având în vedere că nu s-a mai putut merge o perioadă în vacanțe, turiștii sunt dispuși să aloce bugete mai mari acum. Tendința este de mai multe vacanțe pe an, mai scurte, de 5/7 zile (…) Bugetul mediu a crescut la circa 600 euro/persoană/sejur“, a precizat Alin Burcea. 

„Turiștii sunt mai atenți în ceea ce privește cazarea, poziționarea hotelului ori respectarea regulilor de igienă. (…)

În Grecia, e o cerere mai mare față de alți ani pentru vile închiriate în întregime, de familii sau grupuri de prieteni, care să fie amplasate pe plajă sau foarte aproape de plajă. (…)

Bugetul mediu de vacanță este mai mare decât anul trecut“, spus și Mădălina Balaiban.

Iar Răzvan Pascu a menționat că „se observă o tendință de a petrece perioade mai lungi la destinație, o dorință de evadare în locuri mai puțin populare și evitarea în continuare a aglomerațiilor.

Pentru o anumită categorie, nu prețul este neapărat un indicator, cât mai degrabă măsura în care sunt respectate regulile de prevenție COVID-19, curățenia, locația și facilitățile, precum room-service, SPA, loc de joacă pentru copii și, foarte important, flexibilitatea în ceea ce privește anularea sau amânarea călătoriei“. 

„Bugetul mediu a crescut comparativ cu anii anteriori, în principal ca urmare a faptului că nu s-a mai călătorit o perioadă lungă, iar sumele destinate acelor vacanțe au fost practic «mutate» pentru următoarele.

Totodată, prețurile au crescut cam la toate serviciile, de la cazare și până la transport, astfel că românii s-au văzut practic nevoiți să aloce mai mulți bani decât altă dată pentru vacanța la plajă, plus că, în unele cazuri, se adaugă teste COVID-19“, a adăugat Pascu. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te