Cum privesc moda bărbații din Bulgaria, în comparație cu femeile

DE Alexandru Pop | 15.07.2023 - 11:22
67% dintre bărbaţii bulgari consideră că industria modei fixează aşteptări realiste cu privire la modul în care trebuie să arate o persoană - Foto: Profimedia Images
67% dintre bărbaţii bulgari consideră că industria modei fixează aşteptări realiste cu privire la modul în care trebuie să arate o persoană - Foto: Profimedia Images

Bărbaţii bulgari au o concepţie despre modă diferită faţă de femeile bulgare, conform unui sondaj realizat de platforma europeană de e-commerce vestimentar GLAMI.

SHARE

Aproximativ 67% dintre bărbaţii bulgari consideră că industria modei fixează aşteptări realiste cu privire la modul în care trebuie să arate o persoană, dar doar 44% dintre femei sunt de acord cu ei. 

Întrebaţi dacă aceste aşteptări sunt mai puţin realiste cu privire la unul dintre sexe, 58% dintre bărbaţi sunt de părere că standardele sunt la fel de (ne-)realiste pentru femei cât şi pentru bărbaţi, în timp ce 49% dintre femei consideră că aşteptările cu privire la frumuseţe şi aparenţe sunt mai puţin realiste pentru ele decât sunt pentru bărbaţi. Doar 2% dintre femeile bulgare sunt de acord că standardele de frumuseţe sunt în mod egal nerealiste pentru ambele sexe.

Bărbaţii bulgari văd moda diferit faţă de femei, conform unui nou sondaj

Sondajul a fost realizat pe 20.000 de repondenţi din 9 ţări europene, printre care şi Bulgaria, a raportat joi Agenţia V+O Communication, citată de agențiile BTA și Agerpres.

Datele adunate de către platforma GLAMI condusă de AI fac lumină cu privire la conexiunea dintre comerţul cu produse şi accesorii vestimentare, obiceiurile de cumpărături ale consumatorilor şi atitudinea lor faţă de propriul corp.

Citește și: Designerul Renata Mihaly, care a făcut ținute pentru Inna, prezentă la Romanian Fashion Week

Sondajul arată că 55% dintre femeile bulgare şi 72% dintre bărbaţii bulgari împărtăşesc concepţia că firmele de modă îşi promovează produsele prin colaborări cu modele cu diferite constituţii fizice pentru a-i face pe clienţi să se asocieze cu marca.

Rezultatele indică faptul că forma corpului nu este principalul factor care influenţează alegerile de cumpărături. Aproximativ 48% dintre femeile bulgare fac cumpărături în funcţie de propriile necesităţi, iar deciziile lor privind produsele achiziţionate nu sunt influenţate de tipurile de conformaţii ale corpului care apar în reclamele unei anumite mărci.

Citește și: Povestea fratelui excentric al lui Mihai Viteazul: Purta cercel și știa 12 limbi. Sfârșește tragic

42% dintre bărbaţii bulgari prioritizează mărci care îi încurajează pe oameni să-şi accepte propriul corp, indiferent de modul în care arată.

Cererea pentru modele mai în vârstă, cum ar fi femei cu vârsta de 60, 70, 80 şi chiar 90 de ani este în creştere per total în industria modei şi în sectorul dedicat frumuseţii.

Aşa-numitul tsunami argintiu se produce deja pe scenele de modă ale lumii. Această tendinţă nu este însă vizibilă şi la consumatorii finali, în special în cazul persoanelor în vârstă, care în prezent folosesc opţiuni de cumpărături online la fel de frecvent ca şi generaţiile mai tinere.

La solicitarea GLAMI de a identifica tipurile de constituţie corporală care sunt insuficient prezentate în reclamele de modă, 49% dintre femeile bulgare care au participat la sondaj sunt de părere că cele mai puţin frecvente sunt corpurile de persoane în vârstă sau de vârstă mijlocie. 36% dintre bărbaţii bulgari care au participat la sondaj împărtăşesc această părere.

La sondajul internaţional au participat peste 2.400 de utilizatori bulgari ai platformei online GLAMI, care au completat un chestionar. Informaţiile au fost colectate în primele zece zile ale lunii iunie.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te