Cum ne păzim copiii în Metavers. Companiile Big Tech pătrund în școli. Cu ce preț

DE Leon Hady | Actualizat: 23.05.2022 - 08:13
UN METAVERS DE POSIBILITĂȚI Un mediu online captivant 
poate îmbogăți educația copiilor, dar prezintă și riscuri pentru 
intimitatea lor

Apetitul uriaș al Big Tech pentru date ar putea distruge o oportunitate de învățare potențial transformatoare pentru studenți

SHARE

Metaversul are potențialul de a transforma educația la clasă. Cu toate acestea, trebuie să fim atenți cum le permitem companiilor Big Tech să pătrundă în școlile noastre. Tehnologia educațională de ultimă generație nu trebuie să vină cu prețul transformării copiilor noștri în nimic mai mult decât o altă sursă de extragere a datelor.

Înainte de a permite utilizatorilor precum Meta, Google și Tencent să intre în structura sistemului nostru de învățământ, avem nevoie de o asigurare clară că nu va fi pur și simplu „o afacere ca de obicei“. Înainte de a lăsa copiii noștri aproape de metavers, trebuie să fie absolut clar cine urmărește și cum.

În următorii 10 ani, cea mai mare dezvoltare în educație va fi introducerea metaversului în învățarea de zi cu zi. Sălile de clasă virtuale Zoom au devenit deja normale în pandemie. 

Ce s-ar întâmpla dacă, în loc ca profesorul să predea lecția, ar fi o celebritate preferată a unui elev care l-ar urmări din dormitor prin metavers?

Istoricii lucrează deja la proiecte pentru a recrea cu fidelitate locații din trecut, cum ar fi Catedrala St. Andrews din Scoția și Palatul pierdut Westminster, Londra, care a fost incendiat în 1834. 

Imaginați-vă un student care are lecție de istorie în interiorul Colosseumului din Roma sau luați în considerare implicațiile ca un student să ocupe un loc în față pe câmpul de luptă în timpul Războiului Civil american.

Metaversul ar putea face toate acestea posibile.

Cu toate oportunitățile de îmbogățire educațională, totuși, metaversul prezintă, de asemenea, o mare amenințare la adresa siguranței copiilor.

În 2016, firma britanică de consultanță politică Cambridge Analytica a colectat date de la milioane de profiluri Facebook fără acordul utilizatorilor. Firma viza utilizatorii pentru a-i invita să joace jocuri gratuite, fie pe
Facebook, fie pe o aplicație separată.

Aceste jocuri ar cere apoi utilizatorilor să se conecteze și să își dea consimțământul pentru a partaja nu doar datele lor, ci și pe cele ale prietenilor și prietenilor comuni.

Odată compilate datele, Cambridge Analytica va construi apoi profiluri psihologice ale utilizatorilor înainte de a-i viza cu reclame politice personalizate menite să-i convingă să voteze pentru Campania Leave, care sprijinea ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană sau pentru Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA din 2016.

Facebook a montat o apărare îndelungată și a susținut că nu a fost de vină. În urma scandalului, mulți s-au resemnat cu faptul că modelul de afaceri al Facebook s-a bazat pe vânzarea de date personale și, dacă s-ar introduce prea multă reglementare, serviciul ar trebui să înceapă taxarea.

Știm că Generația Z împărtășește mult mai mult online, deoarece petrece mai mult timp pe Internet decât colegii mai în vârstă.

Aceștia sunt mai puțin interesați de modul în care datele lor sunt partajate, în ciuda faptului că sunt prima generație care are întreaga viață urmărită digital.

Limita de vârstă a Facebook este de 13 ani, dar există puține verificări pentru a împiedica copiii mai mici să se înscrie.

Așa-numitele tehnologii Web 3.0 și blockchain promit să provoace acest model prin descentralizarea Internetului și permițând indivizilor să-și monetizeze conținutul și ei înșiși fără a se baza pe o terță parte a termenilor și condițiilor. De fapt, acest lucru plasează proprietatea în prim-planul Web 3.0.

Nu putem fi surprinși, trăim într-o societate capitalistă; Internetul este cea mai mare și mai profitabilă piață care a existat vreodată.

Trebuie totuși să fim precauți. Modelul de afaceri „gratuit“ al Web-ului 2.0 oferă școlilor capacitatea de a interacționa cu întregul canon al cunoștințelor umane online.

Acest lucru nu trebuie să vină cu prețul recoltării de date și al publicității contextuale care poate deforma mințile tinerilor noștri.

„În următorii 10 ani, cea mai
mare dezvoltare în educație
va fi introducerea
metaversului
în învățarea de zi cu zi.“

Trebuie să ne amintim că, în metavers, nu numai că va fi posibil să extragem informații despre timpul petrecut pe ecran și clicurile.

Mișcările noastre oculare, mișcările corpului și chiar semnele vitale precum ritmul cardiac ar putea fi urmărite pentru a forma profiluri digitale și mai ciudat de precise ale oamenilor.

Sperăm că educația nu va cădea pradă modelului capitalismului de supraveghere.

Avem nevoie de o cale de mijloc. Spiritul open-source din ultimele două decenii ar trebui să fie întotdeauna un dat când vine vorba de educație.

Cu toate acestea, trebuie să ne asigurăm că acest lucru nu vine în detrimentul confidențialității și al recoltării datelor.

Unul dintre principiile directoare ale bunăstării copilului este presupunerea că ei nu își pot da consimțământul până la vârsta de 16 ani.

Aceleași principii ar trebui să se aplice datelor online. Această regulă ar trebui să rămână inviolabilă până când ei înțeleg pe deplin consecințele.

Potențialul transformator al metaversului pentru sala de clasă este inovator. Trebuie să folosim aceste tehnologii în beneficiul copiilor noștri.

Dacă le permitem copiilor noștri să devină parte din modelul de afaceri de recoltare de date al Big Tech, atunci vom fi doar noi de vină. 

Leon Hady este fondatorul Guide Education. Este un director premiat și colaborator la BBC News și The Independent. Părerile exprimate în acest articol sunt ale scriitorului.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.