Carl F. Bucherer, unul dintre cei mai exclusiviști producători de ceasuri mecanice, și Harley Davidson, una dintre cele mai rezonante mărci de motociclete, au semnat, recent, o colaborare. Iar primul rezultat este operă de artă pe două roți, care înglobează un ceas din aur și costă aproape 1,6 milioane de dolari.
Extraordinar, nebunesc, uimitor. La finalul a 2.500 de ore de muncă, maeștrii orologeri și inginerii mecanici au pus pe roți Harley Davidson Blue Edition, o motocicletă unică, cu un singur loc în șa, care, pentru cunoscători, aduce aminte de gama de ceasuri de lux Bucherer Blue Edition.
Motorul este construit manual la Maienfeld, Elveția, în atelierul-boutique Bündnerbike al Harley. Pe lista de dotări figurează 360 de diamante, șuruburi cu cap aurit, două spații de depozitare săpate în rezervorul de combustibil, din care unul este rezervat ceasului Bucherer, iar celălalt unui inel cu diamant de 5,4 carate, semnat de casa de bijuterii Bucherer Fine Jewellery, și un motor surprinzător de ușor.
De la arhitectură custom, la bijuterie
„Monstrul mecanic“ Harley Davidson Blue Edition are la bază un șasiu de motocicletă Harley Softail Slim S.. Însă, numai un ochi extrem de avizat ar putea ghici acest aspect. Fiecare element metalic, fiecare detaliu a fost special confecționat, sudat, îndoit sau turnat special pentru Harley Blue Edition.
Cadrul este dintr-o singură bucată, nu are niciun punct de sudură și inclusiv jantele, al căror design amintesc de cel al rotițelor mecanismului unui ceas, sunt unice. Tot din lumea ceasurilor a fost inspirată și o „fereastră“ montată pe motor, prin intermediul căreia se poate vedea cum se învârte arborele cu came și cum acționează supapele. Pentru ca „spectacolul“ să fie total, „fereastra“ este iluminată cu LED-uri rezistente la temperatură. Manșoanele ghidonului au la capete inele rotative cu diamante Bucherer Dizzer. Iar același model de inel dă valoare și furcii față.
Ceasul Carl F. Bucherer, dezvoltat special pentru parteneriatul cu Harley și montat în deschizătura de pe partea dreaptă a rezervorului, are la bază un model Patravi TravelTec II. Design-ul cadranului aduce aminte de motorul unei motociclete. Pentru ca vibrațiile motorului motocicletei să nu afecteze în vreun fel delicatul mecanism al mașinăriei de măsurat timpul, în locașul ceasului este montată o structură specială din inele de silicon, care are și rolul de a întoarce ceasul. Astfel, chiar dacă motocicleta nu este folosită o perioadă, ceasul continuă să funcționeze.