miercuri 24 decembrie
EUR 5.0890 USD 4.3140
Abonează-te
Newsweek România

Butonul „A” din mașină: funcția ignorată care te ajută să economisești bani. Ce trebuie să știe șoferii

Data publicării: 24.12.2025 • 00:15 Data actualizării: 24.12.2025 • 11:54
Bord mașină Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Bord mașină Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Bord Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Bord Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)

Mulți șoferi opresc butonul cu „A” din frustrare, dar această funcție poate de fapt să economisească bani șoferilor. Iată cum funcționează.

În momentul în care mașina se oprește la semafor, motorul se oprește – pentru mulți, acesta este un motiv pentru a apăsa imediat butonul marcat cu „A”. Sistemul start-stop îi deranjează pe mulți șoferi sau cel puțin ridică semne de întrebare.

Cu toate acestea, potrivit experților, sistemul poate fi de fapt destul de util, relatează BILD.

Butonul „A” din mașină: funcția ignorată care te ajută să economisești bani. Ce trebuie să știe șoferii

Principiul este simplu: când vehiculul staționează, motorul se oprește. Acesta repornește automat la pornirea din mers. Acest lucru este deosebit de benefic în traficul urban.

Conform ADAC (Automobil Clubul German), sunt posibile economii de combustibil de zece până la cincisprezece procente. Pe autostradă, însă, efectul este abia sesizabil.

Pe parcursul unui an, acest lucru poate fi cu siguranță avantajos pentru șoferi. Cei care conduc frecvent în oraș pot economisi câteva sute de euro la costurile cu combustibilul. Șoferii frecvenți, în special, beneficiază de acest lucru.

Bord Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Bord Foto: Freeepik (imagine cu rol ilustrativ)

 

Mulți oameni sunt îngrijorați de tehnologie. Oare pornirea și oprirea constantă deteriorează motorul? Pentru mașinile moderne, răspunsul clar este: nu. Vehiculele sunt proiectate pentru asta.

Demaroarele ranforsate, bateriile speciale și tehnologia adaptată asigură că sistemul start-stop nu provoacă nicio daună în timpul funcționării normale.

Uneori însă, sistemul nu pornește deloc. Acesta nu este un defect. Cu motorul rece, bateria slabă, temperaturi extreme ridicate sau la tractarea unei remorci, motorul rămâne în mod deliberat pornit. Acest lucru are rolul de a proteja sistemul.

Când se contopesc problemele

Citește și: VIDEO „Război” în trafic, cu săbii, topoare și bâte, în mijlocul Brăilei. Ce s-a întâmplat?

Problemele apar doar atunci când șoferii încearcă să trișeze. Dezactivarea permanentă sau manipularea sistemului start-stop riscă să cauzeze probleme. ADAC (Automobil Clubul German) avertizează: Sistemul face parte din omologarea de tip pentru emisii.

În cel mai rău caz, acest lucru poate duce la probleme cu permisul de circulație al vehiculului sau chiar cu asigurarea.

Deși sistemul start-stop poate deranja mulți șoferi, acesta economisește combustibil și nu dăunează mașinii.

Mai multe articole din secțiunea Timp liber
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră