Google are la dispoziție 60 de zile să conteste decizia Consiliului Concurenței din Turcia, potrivit Arab News. Iar engadget.com apreciază că gigantul online are doar două opțiuni. Ori își schimbă strategia de Ad-uri, ori va risca ca autoritățile turce să restricționeze accesul populației la motorul de căutare, având în vedere aversitatea acestora pentru internetul liber.
Accesul la enciclopedia online Wikipedia a fost, de exemplu, restricționat aproape trei ani în Turcia, din aprilie 2017 până în decembrie 2019, după ce a refuzat să șteargă conținutul care, din puctul de vedere al Turciei, făcea legături între această țară și grupări teororiste.
Mai mult, Turcia a mai sancționat Google în 2018, cu 12,7 milioane de dolari, pentru presupusa favorizare a unor advertiseri în fața altora.
Un purtător de cuvânt al Google a declarat, pentru engadget.com, că gigantul online ”vinde publicitate, nu rezultate pentru căutări” și că Google ”va lucra constructiv” cu autoritățile turce.