Exoplanetele ar putea fi făcute din diamante și rocă

DE Vlad Turcanu | Actualizat: 22.09.2020 - 12:35
FOTO: NASA

Exoplanetele sau planetele din afara Sistemului Solar, care conține mai mult carbon decât Terra, ar putea fi făcute din diamante, potrivit unui nou studiu.

Datele colectate de misiunea TESS a NASA, telescopul Hubble și misiunea Kepler au arătat că galaxia noastră este plină cu exoplanete care sunt foarte diferite de planetele din propriul nostru sistem solar.

Unele exoplanete sunt atât de fierbinți încât au oceane din lavă, în timp ce altele orbitează în jurul a doi sori. De asemenea, alte planete nu au nicio stea gazdă.

Planetele se formează dintr-un disc de gaz și praf în jurul unei stele, numit disc circumstelar. Acest material a fost folosit inițial pentru a forma steaua, iar rămășițele sale formează planete care orbitează apoi steaua. Acest lucru înseamnă că elementele incluse în planete sunt unice pentru stelele lor.

Soarele are o rație mai scăzută de carbon la oxigen, așa că Terra are silicați și oxizi, sau compuși de oxigen și dioxid de siliciu legați de alte elemente, și doar 0,001% diamante.

Exoplanetele descoperite în jurul stelelor, pe de altă parte, care au o rație de carbon la oxigen mai mare ar avea un conținut mai ridicat de carbon. Unele dintre aceste exoplanete care conțin mai mult carbon sunt compuse, de fapt, din diamante și dioxid de siliciu, dacă apa este prezentă. Dioxidul de siliciu este un compus natural în scoarța Pământului, roci, nisip și argilă, scrie Science Alert.

„Aceste exoplanete nu seamănă cu nimic altceva din sistemul solar”, a explicat Harrison Allen-Sutter, autor principal al noului studiu.

Studiul a fost publicat în The Planetary Science Journal.