Ce făceau oamenii peșterilor cu fosilele de dinozaur? Amprente și picturi rupestre unice, găsite

DE Catinca Doboș | Actualizat: 19.04.2024 - 16:10
Amprente de dinozaur și picturi rupestre, găsite în același sit, în Brazilia. Foto: folha.uol.com

Săpăturile într-un sit din regiunea Paraíba din Brazilia au scos la iveală atât amprente de dinozaur, cât și picturi rupestre, un eveniment unic în lume.

Este pentru prima dată în lume când au fost găsite urme de dinozaur și picturi rupestre unele lângă celelalte, potrivit cercetătorilor, relatează un articol al publicației Folha de S. Paulo.

Cercetătorii brazilieni au identificat, în ținuturile din Paraíba, un sit cu caracteristici fără precedent în lume până acum: prezența comună a urmelor de dinozauri și a artei rupestre. Gravurile au fost realizate de popoarele indigene care au locuit în regiune cu mult înainte de sosirea europenilor.

Citește și: Unul dintre cei mai rari dinozauri, descoperit în România! Cum arăta „balaurul bondoc”

Pentru oamenii de știință, existența gravurilor în apropierea urmelor de dinozaur indică faptul că aceste populații deja apreciau și interacționau cu fosilele preistorice.

Lucrarea, publicată în revista de specialitate Scientific Reports, a fost condusă de arheologul Leonardo Troiano, care este asociat al Institutului Național al Patrimoniului Istoric și Artistic al Braziliei.

Descoperirile din Brazilia sunt unice în lume

Descoperirile cercetătorilor din Brazilia sunt unice în lume. Urmele de dinozaur și arta rupestră au fost găsite în situl Serrote do Letreiro din orașul Sousa, Paraíba.

„Este cu adevărat ceva unic în lume. Am făcut multe cercetări pentru a putea face această afirmație. Am găsit mai multe situri în care există coincidențe, unde pe un perete există artă rupestră și, mai jos pe un deal, există urme de dinozaur. Dar nu au existat niciodată înregistrări ale acestor apariții una lângă alta”, a declarat cercetătorul.

Citește și: Fosile de dinozaur unice în lume, descoperite în Țara Hațegului. Oasele găsite au milioane de ani

Municipiul Sousa, din regiunea Paraíba, este bine cunoscut pentru abundența de urme preistorice. Orașul are chiar și un parc, numit Vale dos Dinossauros (Valea dinozaurilor), unde turiștii pot să urmeze câteva trasee cu fosile de dinozauri.