Germania a rămas fără Grand Prix în 2020: Formula 1 merge în Vietnam

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 27.01.2020 - 20:20

Deși în anul 2020, campionatul mondial va avea, în premieră, 22 de curse, țara care a dat inventatorul automobilului și a fiecărui tip de motor cu combustie internă a rămas fără etapă în Marele Circ.

SHARE

Vietnam și Olanda sunt țările care vor organiza cursele nou-introduse în calendarul din 2020 al Formulei 1.

Chiar dacă fanii automobilismului din Germania vor putea merge în patru țări vecine (Austria, Olanda, Belgia și Ungaria) pentru a urmări curse de Formula 1 în 2020, este greu de înțeles faptul că o țară care se bucură de o asemenea tradiție în motorsport să ajungă într-o astfel de situație.

Inclusiv președintele FIA, Jean Todt, este de părere că nemții „ar trebui să aibă un Mare Premiu”.

„Este probabil țara cu cele mai mari cunoștințe despre construirea și producerea de mașini. Cred cu tărie că Germania ar trebui să aibă un mare preț ”, a declarat Todt la Hockenheim.

Câteva referințe de bază despre Germania în istoria Formulei 1:

·        Germania este a doua țară din topul națiunilor cu cele mai multe titluri câștigate de piloți în F1: Michael Schumacher a câștigat 7 dintre cele 12 titluri obținute de nemți, fiind și cel mai prolific pilot din istoria competiției. Sebastian Vettel – actualmente la Ferrari – a câștigat de 4 ori titlul mondial, iar compatriotul său Nico Rosberg s-a retras în 2016 din competiție după ce a câștigat primul său titlu în Formula 1.

·        Nu mai puțin de 64 dintre cele 78 de ediții ale Grand Prix-ului German au făcut parte din calendarul Formulei 1, competiția fiind înființată în anul 1950. Nemții au intrat în calendarul competiției din 1951 și au lipsit numai o singură dată, în anul 1995, după oribilul accident de la Le Mans care a ucis 82 de persoane.

·        Mercedes a câștigat ultimele 6 titluri mondiale la constructori în F1 (2014-2019). Brawn GP a fost cealaltă echipă germană care a câștigat titlul mondial în F1.

·        Germania are 2 dintre primii 3 piloți care au câștigat cele mai multe curse în istoria Formulei 1, și anume Michael Schumacher – cu 91 de victorii, respectiv Sebastian Vettel – 53 de reușite.

·        Prima mașină de securitate folosită într-o cursă de Formula 1 a fost un Porsche 914, în anul 1973, iar din 1996 și până în prezent, safety-car-ul folosit de oficiali a fost furnizat de către Mercedes-Benz. În prezent, mașina de siguranță este un Mercedes AMG GT R.

De ce o țară ca Germania, care a găzduit mai multe etape de F1 decât Marea Britanie, Franța și SUA, a rămas brusc fără Grand Prix?

Cum se face că o țară care reușea să organizeze două curse de Formula 1 cu casa închisă între anii 1995 și 2006 a decis să renunțe la tradiție? Toți fanii automobilismului ar fi pariat contra acestui fapt dacă un astfel de pronostic ar fi fost disponibil în oferta caselor de pariuri sportive online în urmă cu două decenii.

Liberty Media, compania care deține Formula 1, cere o taxă de aproximativ 50 de milioane de dolari pentru a organiza un Grand Prix.

Banii obținuți din bilete rareori pot acoperi cheltuielile, așa că deseori este nevoie de sponsori. Spre exemplu, în 2019, Grand-Prix-ul Germaniei a fost finanțat cu ajutorul celor de la Mercedes, care au spus – cu părere de rău – că nu pot susține o asemenea investiție în fiecare an.

Să fie oare această sumă un impediment major pentru o națiune atât de puternică?

Acest lucru nu pare a fi verosimil, mai ales dacă luăm în considerare faptul că cele patru țări vecine despre care am amintit nu generează împreună nici măcar jumătate din PIB-ul Germaniei și nu însumează nici măcar jumătate din populația nemților.

Singura explicație plauzibilă care circulă prin presă este că interesul nemților pentru Formula 1 a scăzut în mod dramatic.

Anumite voci spun că retragerea lui Michael Schumacher pare să fie principala cauză a acestui lucru, însă nici celelalte 5 titluri mondiale ale piloților (Vettel și Rosberg) și nici cele 6 titluri la constructori consecutive câștigate de către Mercedes nu au reușit să combată trendul negativ.

Audiența a stagnat sau a scăzut în ultimii 10 ani, motiv pentru care s-ar fi ajuns aici.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te