Cum să folosești aplicațiile mobile pentru a urmări campionatele din România
Află cum folosești aplicațiile de mobil pentru a urmări meciuri din sporturile preferate din România, care sunt benefiiile aplicațiilor și altele.
Aplicațiile mobile și rolul în transmisiunile live ale evenimentelor sportive
Aplicațiile pentru dispozitivele mobile reprezintă un trend majoritar pe piață, numărul lor ridicându-se la 8.93 de milioane în anul 2025.
Principalele sisteme de operare mobile, Android și iOS totalizează 3.55 milioane de aplicații, respectiv 1.64 milioane de aplicații în magazinele dedicate, Google Play Store și Apple App Store.
Printre aplicațiile pentru smartphone se numără și aplicațiile pentru pariuri, unul dintre sectoarele economice aflate în creștere pe pacursul ultimilor 5 ani.
Pentru anul 2025 sunt raportate încasări de 77.18 miliarde de dolari la nivel global, cu o perspectivă pozitivă anuală de creștere de 5.30% până la 94.89 miliarde de dolari până în 2029, conform datelor publicate de site-ul Statista.
Numărul persoanelor care pariază va atinge valoarea de 231.9 milioane în următorii 4 ani. În România, numărul jucătorilor din mediul online se ridică la 1.3 milioane, dintre care 55% sunt interesați de pariurile pe sport.
Aplicațiile iGaming pentru mobil prezintă o serie de avantaje, printre care se numără opțiunea de plată la pacanele online cu cardul, acces instant la jocuri și evenimente sportive indiferent de locație și posibilitatea de a viziona transmsiuni în direct ale campionatelor internaționale sau din România.
Prezentul articol analizează modul în care se folosesc aplicațiile de pariuri pentru a se urmări live meciuri de fotbal, baschet, handbal, tenis și alte sporturi, precum și beneficiile oferite utilizatorilor de aplicațiile pentru dispozitivele mobile.

Când au fost lansate primele aplicații sportive pe mobil?
Istoria aplicațiilor pentru dispozitivele mobile a început în anul 1997 când a fost lansat jocul "Snake" pe telefoanele Nokia. Doar că, abia în 2002, au apărut și aplicațiile preincarcate, care erau disponibile pentru dispozitivele BlackBerry.
Însă, din anul 2008 începe era aplicațiilor pentru mobil, din momentul lansării magazinului dedicat smartphone-urilor iPhone de la Apple, App Store.
În același an, Google lansa magazinul dedicat posesorilor de dispozitive mobile bazate pe sistemul de operare Android, care se numea Android Market, care și-a schimbat denumirea în Google Play Store în 2012.
Piața aplicațiilor sportive începe să se dezvolte din 2012, pe măsură ce crește interesul utilizatorilor de mobile pentru evenimentele sportive redate prin live streaming pe smartphone.
De ce sunt preferate aplicațiile sportive mobile pentru a viziona meciuri live?
Aplicațiile sportive pentru mobil sunt preferate atât de utilizatori, cât și de operatori iGaming. Utilizatorii le preferă datorită următoarelor motive prezentate mai jos:
· Acces neîngrădit de locație - spre deosebire de vizionarea meciurilor în mod tradițional, în fața ecranului TV, aplicațiile pentru smartphone permite vizionarea partidelor de oriunde, atât timp cât există acoperire GSM;
· Informații în timp real - în comparație cu transmisiunile TV, pentru meciurile live sunt disponibile statistici, care îl ajută pe utilizator să aibă date utile despre jucători și echipă, în cazul în care dorește să plaseze un pariu live;
· Conținut personalizat - aplicațiile de pariuri permit obținerea de recomandări și știri despre echipele preferate, despre jucătorii sau sporturile favorite, ceea ce creează o experiență personalizată;
· Experiență imersivă - transisiunile sportive conțin analize, reluări și vizualizare din unghiuri multiple, care contribuie la crearea unei atmosfere autentice de meci;
· Nivel ridicat de angajament - utilizatorilor aplicațiilor sportive li se oferă posibilitatea de a interacționa cu ceilalți membri ai comunității pe chat-ul live și de a participa la sondaje, ceea ce contribuie la crearea unui sentiment solid de apartenență la comunitate.
· Plasarea de pariuri în direct - pe parcursul meciului, există posibilitatea plasării de pariuri pe piețele disponibile (scor corect, Șansă Dublă, Sub/ Peste, etc)m care se bazează pe informațiile afișate și pe cursul partidei;
· Acces la campionatele sportive locale și internaționale într-un singur loc - aplicația sportivă de mobil reunește într-un singur loc toate campionatele din sporturi variate, ceea ce nu se întâmplă la TV, unde există canale separate care transmit evenimentele sportive.
Operatorii iGaming au parte de beneficii la rândul lor, printre care se numără creșterea bazei de clienți, oportunități de monetizare, colectarea de informații analitice și creșterea nivelului de loializare a utilizatorilor.
Cum se folosește aplicația de pariuri pe mobil pentru a urmări un meci local?
Pentru a viziona un eveniment sportiv în direct, dispozitiul mobil trebuie să prezinte următoarele caracteristici tehnice:
· Versiunea sistemului de operare să fie minim 8.0 la Android și 15.0 la iOS;
· Memoria RAM va fi de minim 6Gb;
· Codecul hardware va fi H.264/ H.265;
· Conexiune Wi-Fi stabilă sau o conexiune mobilă LTE, 4G sau 5G;
· Viteza de descărcare să fie de minim 4Mbps.
Desigur, este necesara descărcarea și instalarea aplicației din magazinul dedicat, apoi crearea unui cont pe platforma operatorului de pariuri sportive.
Deși nu este obligatoriu, unii operatori specifică o limită minimă de bani în balanța contului pentru a se permite vizionarea evenimentelor sportive.
Utilizatorul va selecta apoi disciplina sportivă dorită din gama de sporturi disponibile, ulterior selectând meciul pe care intenționează să-l urmărească. Meciurile care oferă transmisiune live sunt evidențiate cu un TV miniatural.

Aplicatiile mobile vs. versiunile optimizate pentru browerele mobile
Versiunile optimizate pentru browserele de mobil ale site-urilor de pariuri reprezintă varianta miniaturală a versiunii pentru desktop ale site-urilor.
Le oferă operatorilor vizibilitate crescută, scalabilitate și o integrare simplă, conformându-se normelor simplificate de reglementare.
Aplicațiile mobile sunt avantajoase pentru că oferă feedback instant, acces offline, se axează pe experiența utilizatorului, oferă caracteristici evoluate de personalizare, beneficiază de notificări instant și se bazează pe geolocație.
Din punct de vedere al preferințelor, jucătorii își îndreaptă atenția către aplicațiile mobile într-un procent de 55%. Aplicațiile sportive sunt utilizate pentru a paria în timpul călătoriilor sau al navetei, în pauza de la serviciu, în timpul liber și chiar și atunci când utilizatorul practică un sport. Smartphone-ul a devenit un accesoriu vital pentru omul modern, iar aplicațiile, inclusiv cele de pariuri, o modalitate de divertisment la purtător.
Utilizatorul modern își dorește să fie informat în timp real despre evenimentele care îl interesează, vrea să afle noutăți și să poată să parieze în timp ce vizionează un meci din campionatele locale sau internaționale.
Aplicațiile mobile sportive îi oferă beneficii care nu sunt disponibile nici în versiunea optimizată pentru browser, nici la TV, ieșind în evidenta prin caracteristicile unice, care personalizează experiența utilizatorului.