Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 06.03.2025 - 07:24
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi. Antreprenosii spun că nu găsesc angajați și sunt nevoiți să importe forță de muncă.

SHARE

Sunt mulți români car vor să plece în străinătate la muncă. Mulți au fost concediați de la companiile unde lucrau din cauza problemelor financiare. Alții își caută loc de muncă de mai multă vreme și nu au găsit nimic care să le asigure un trai decent. 

În Spania, patronii companiilor de transport se plâng că au un deficit mare de șoferi de camioane. Ei spun că salariul pentru un astfel de job este în medie 2.500 de euro pe lună însă se pare că spaniolii nu se înghesuie să ocupe acele posturi. 

Astfel, patronatele vor să recruteze șoferi din alte țări, inlcusiv Africa de Sud, scrie presa spaniolă. 

Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi

De obicei, românii cu experiență ca șoferi profesioniși, se angajează pe camioane în țările europene, Germania, Italia și Spania sunt țările unde, probabil, găsim cei mai mulți șoferi de tir români. 

Citește și: Românii din Spania primesc mai mulți bani la salariul deja mărit. Care este motivul acestei măsuri

Acum însă, patronatul Asetra din Spania solicită accelerarea actelor pentru recrutarea șoferilor în America de Sud.

Companiile de camioane au nevoie urgent să angajeze aproximativ 600 de șoferi în Asturias și nu-i găsesc.

„Avem firme cu 80 de vehicule care acum au oprite. „Este cea mai mare problemă a noastră ca sector”, susține  Ovidio de la Roza, președintele Asociației Antreprenorilor în Transport, Logistică, Parcare și Activități conexe din Asturias (Asetra).

Lipsa de șoferi se va agrava. Vârsta medie a șoferilor activi din comunitate este „peste 56 de ani”, a adăugat Javier Ruiz, secretarul general al patronatelor. „Este o problemă serioasă și va trebui să ne selectăm clienții pentru că există mai multă cerere decât ofertă”, a avertizat De la Roza.

Citește și: 12 români, răniți în Spania, după ce casa în care se aflau s-a prăbușit peste ei. 7 sunt copii

Salariu de 2.500 € pentru românii care vor să muncească în Spania. Sunt disponibile 600 de joburi - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

30.000 de șoferi de autobuz vor fi angajați în următorii ani

Problema este larg răspândită în toată țara și pentru a o remedia, Ministerul Transporturilor a lansat campania „Reconduce”, în ideea de a conștientiza beneficiile intrării într-o profesie care va necesita angajarea a 30.000 de șoferi de autobuz și autocar în următorii ani, potrivit estimărilor Comitetului Național pentru Transport Rutier (CNTC), care este și prezidat de De la Roza.

Cursurile de formare sunt și ele cofinanțate de către administrații. Chiar acum, Asetra oferă posibilitatea de a obține cele două autorizații necesare pentru 1.300 de euro: permisul de transport mărfuri și Certificatul de Aptitudine Profesională (CAP).

Ce găsesc cei care fac acel pas? „Camioane care sunt astăzi o minune, cu o ergonomie pe care nicio mașină, nici măcar un Mercedes, nu o poate îmbunătăți”, a spus De la Roza.

„Drumurile s-au îmbunătățit foarte mult, deși sunt probleme de întreținere, timpii de așteptare s-au redus și am vorbit cu clienții noștri pentru ca tratamentul șoferilor să fie adecvat, uman, plăcut, pentru că uneori au fost tratați așa, fiind nevoiți să aștepte în locuri fără serviciu sau de unde să ia un sandviș”, adaugă el.

Citește și: Țara cu 1.000.000 de români, unde pensia e aproape triplă față de acasă. Cât trebuie să muncești

Cât câștigă șoferii de tir din Spania

În ceea ce privește salariile, președintele Asetra a indicat că în Asturias se aplică „al doilea cel mai bun acord din Spania” și că „un șofer național bun (care face trasee în afara comunității) nu coboară sub 2.500 sau 2.600 de euro net plus cheltuieli.

Vor fi pirați care plătesc mai puțin, dar sunt concurență neloială și nu îi apărăm”, a spus el. De la Roza respinge ideea că rădăcina problemei stă în salarii, pe care nu refuză să le îmbunătățească deși „marjele sunt foarte mici”. În opinia sa, ceea ce provoacă acest deficit de șoferi sunt „problemele de conciliere familială”.

Șoferii de tir, căutați de angajatori - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Un șofer de rută națională poate fi nevoit să plece de acasă într-o duminică după-amiază și să nu se întoarcă până vineri. Din acest motiv, spune asociația patronală, există profesioniști care preferă să se limiteze la serviciile din Asturias, care sunt mai puțin bine plătite, dar le permit să aibă grijă de familiile lor. În acest caz, salariile sunt „în jur de 1.600 de euro”, spun ei.

Citește și: De ce nu mai merită să migrezi în Spania. Românii aleg să se întoarcă acasă pe capete. Fenomen unic

 Se produce astfel o schimbare de mentalitate și de priorități care reduce atractivitatea profesiei pentru noile generații, iar ca răspuns la aceasta rețeta angajatorilor este să recurgă la „imigrație indiferent, dar acolo avem o problemă birocratică enormă”, a recunoscut De la Roza. «O asociație din Valladolid a făcut o expediție în Peru, pentru că pentru noi, din cauza problemei lingvistice, latino-americanii sunt o soluție mai bună.

După un proces de selecție, au 50 de șoferi pentru zece firme... Ei bine, sunt aici de șase luni și nu au obținut toată documentația de autorizare care le este cerută”, se plânge el, conform elcomercio.es.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te