Hidroelectrica, anunț pentru clienți. Ce se întâmplă cu plata facturilor?
Hidroelectrica a anunțat că, în intervalul 23 – 31 octombrie 2025, va desfășura lucrări de modernizare a sistemelor informatice folosite pentru gestionarea plăților prin aplicația iHidro. Pe durata acestui proces, opțiunea de plată cu cardul va fi indisponibilă temporar.
„Această măsură este necesară pentru implementarea unor îmbunătățiri care vor asigura o experiență de utilizare mai rapidă, o securitate sporită a tranzacțiilor și o interfață mai prietenoasă pentru toți utilizatorii aplicației”, au transmis reprezentanții companiei.
Citește și: Cum să-ți încălzești casa mai eficient, fără să crească factura la gaze. De ce să pui covor din lână
Hidroelectrica, anunț pentru clienți. Ce se întâmplă cu plata facturilor?
Clienții au la dispoziție alternativele existente pentru plata facturilor:
- Prin internet banking, folosind datele de pe factură („Cont contract” și „Număr factură”);
- La automatele de plată partenere, disponibile în sediile băncilor, în rețele comerciale și spații publice, pe baza codului de client;
- Prin scanarea codului de bare de pe factură, la partenerii agreați;
- Prin mandat Direct Debit, pentru plata automată a facturii din contul bancar personal.
Citește și: Lecție de economie, ascunsă în factura pentru energie electrică
Trimiterea indexului, până pe 26 octombrie
Pentru calcularea corectă a facturii la energie, consumatorii trebuie să comunice indexul furnizorului. Astfel, românii plătesc exact cât au consumat, fără a fi taxați în plus.
Atunci când nu este comunicat indexul, furnizorul face o aproximare, iar consumatorul poate plăti mai mult, până sunt făcute verificările pe teren.
Indexul se poate comunica doar în intervalul 22 – 26 al fiecărei luni, prin următoarele modalități:
- Portalul Client Hidroelectrica
- Aplicația iHidro, disponibilă în AppStore sau Google Play Store
- Apel gratuit la numărul 0800 800 359
Compania le mai transmite cliențiilor să se asigure că indexul este transmis corect și la timp.