Folosite la tensiune mai mare, bune de fier vechi. Au stricat 81.000 de euro pe trei troleibuze

DE Alexandru Pop | Actualizat: 27.02.2023 - 11:18
Folosite la tensiune mai mare, bune de fier vechi. Au stricat 81.000 de euro pe trei troleibuze - Foto: Wikimedia/	Borzoghean/CC BY-SA 4.0 / fotografie cu caracter ilustrativ
Folosite la tensiune mai mare, bune de fier vechi. Au stricat 81.000 de euro pe trei troleibuze - Foto: Wikimedia/ Borzoghean/CC BY-SA 4.0 / fotografie cu caracter ilustrativ

Consilierii locali au pus oficial cruce celor trei trolebuze achiziționate în anul 2015, de Trasurb, pentru care s-au plătit 81.000 de euro, din bugetul orașului. Mijloacele de transport vor fi trimise la fier vechi, pe motiv de “uzură fizică și morală.

SHARE

S-a ajuns în această situație după ce , în 2015, societatea de transport public din municipiul Vaslui a pus cele trei troleibuze în funcțiune, omițînd un aspect tehnic extrem de important: ele fuseseră concepute să funcționeze la o tensiune de 600 Vcc, în timp ce stația de redresare pentru rețeaua de troleibuze din Vaslui era concepută pentru o tensiune de 750 Vcc.

Troleibuze stricate din curentul de voltaj prea mare

O greșeală elementară, pe care și un elev de clasa a 12-a putea să o evite. În ședința de joi, consilierul local Mihaela Bohotineanu, care este și membru AGA a societății Transurb, a întrebat cine va răspunde pentru prejudiciul creat vasluienilor, însă colegul ei de plen, social-democratul Alexandru Barbu, a sfătuit-o să nu-și mai pună întrebări, “nici măcar retorice sau artistice”.

Citeşte şi: Un șofer de troleibuz a vrut să spargă greva sindicaliștilor și a ieșit pe traseu

Erori de genul celor de la Transurb se fac și prin alte părți, numai că acolo urmările sunt devastatoare pentru cei care le comit.

La începutul acestei luni, directorul general al Căilor Ferate Spaniole și numărul doi din Ministerul Transporturilor au fost nevoiți să își dea demisia, după două săptămâni de polemici legate de comanda a 31 de trenuri pentru rețeaua feroviară din nordul Spaniei, conform Vremea Nouă.

Citeşte şi: +50 de grade Celsius: troleibuzele și tramvaiele din București, adevărate cuptoare pe roți

Acestea s-au dovedit a fi prea mari pentru anumite tuneluri prin care ar fi trebuit să treacă.

Asta pentru că spaniolilor li s-a părut de neconceput astfel de greșeli, dar și pentru că acolo autoritățile statului pun ceva mai mult preț pe respectul față de cetățeni.

La Vaslui, cei vinovați de bătaia de joc la adresa banului public nu doar că nu sunt trași la răspundere, mai mult, scaunele lor rămân de neclintit, în ciuda “profesionalismului” de care au dat dovadă.

Casări în serie

Pe lângă cele trei troleibuze, consilierii locali au aprobat scoaterea din funcțiune și casarea unei autoutilitare și a unui microbuz Iveco, date în folosință în 2004, a unei autoutilitare Roman-Lugomet, dată în folosință în 2015 și a unui autobuz Mercedes Benz, dat în folosință în 2017.

Toate cele șapte autovehicule nefuncționale urmează să se vândă la pachet, prin procedura de licitație publică deschisă cu strigare.

Potrivit proiectului de hotărâre votat de consilierii locali, cele șapte bunuri au fost evaluate la o valoare totală de 31.835 lei, asta în condițiile în care doar pentru cele trei troleibuze, Primăria Vaslui a plătit, în 2015, de zece ori mai mult, adică peste 360.000 lei.

Sistem cu probleme

Sistemul de troleibuze din Vaslui a fost închis în anul 2009, apoi redeschis pentru o scurtă perioadă, în anul 2016.

Din cauza defectării materialului rulant, circulația troleibuzelor a fost din nou suspendată. La începutul anului 2020, a fost semnat contractul de finanțare pentru achiziționarea a 10 troleibuze, conform Wikipedia.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te