vineri 05 septembrie
EUR 5.0772 USD 4.3611
Abonează-te
Newsweek România

Consecință ordonanța-trenuleț: grevă la metrou. Când, cât va dura și ce cerințe au angajații

Data publicării: 29.01.2025 • 19:14 Data actualizării: 29.01.2025 • 19:16
Consecință ordonanța-trenuleț: grevă la metrou. Când, cât va dura și ce cerințe au angajații: FOTO - Profimedia(imagine cu rol ilustrativ)
Consecință ordonanța-trenuleț: grevă la metrou. Când, cât va dura și ce cerințe au angajații: FOTO - Profimedia(imagine cu rol ilustrativ)

Consecință ordonanța-trenuleț: grevă la metrou. Când, cât va dura și ce cerințe au angajații.

Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a decis declanșarea, în data de 3 februarie, a unei greve japoneze de atenționare a călătorilor și a personalului de decizie cu privire la situația în care se află metroul urmând ca, dacă solicitările sindicaliștilor nu vor fi ascultate, în 10 februarie aceștia să declanșeze o grevă de exces de zel.

Consecință ordonanța-trenuleț: grevă la metrou. Când, cât va dura și ce cerințe au angajații

Nemulțumirile sindicaliștilor sunt determinate de ordonanța-trenuleț care interzice angajările la Metrorex.

Citește și: Sindicaliștii de la Metrou vor picheta Ministerul Finanțelor. Angajații rămân fără drepturi

'Deja avem un deficit de 20% din personal, se mai vorbește de vreo 300 de persoane, asta ar însemna blocarea totală pentru că nu avem cu cine să facem treaba. USLM a hotărât să înceapă, în data de 3 februarie, o grevă japoneză de atenționare a publicului călător și a tuturor factorilor de decizie că situația nu poate continua iar de pe 10 februarie, dacă nu suntem ascultați și nu suntem respectați, vom face o grevă de exces de zel.

Citește și: Incident grav la metrou: O șină s-a rupt, 5 trenuri au fost avariate. Ce s-a întâmplat?

Nu vom mai face rabat de la niciun fel de instrucție de serviciu', a declarat liderul USLM, Marian Artimon, miercuri seara, la Digi24.

Potrivit acestuia, față de anul trecut la Metrorex s-au pierdut 208 posturi, pentru că în ultimul trimestru s-au pensionat foarte mulți salariați pe vechea Lege a pensiilor.

'Dacă nu ieșeau, pierdeau 35% din valoarea pensiei. Deficitul de personal se acutizează și nu mai există personal care să tragă trenurile, cum se spune la noi. Pe lângă acest deficit, sunt 10.000 de zile de concediu de odihnă rostogolite, ore suplimentare rostogolite, un mecanic care are dreptul la 8 zile libere nu primește decât 4 pe lună, oboseala se cronicizează și duce la boli și totodată duce și la concedii medicale. În această situație, a deficitului de personal și a concediilor medicale, au început să fie anulate trenuri din circulație. Astăzi (miercuri, n.r.) a fost anulat un tren pe Magistrala 2 Pipera - Berceni, cea mai aglomerată, iar lipsa acestui tren crește intervalul dintre trenuri și mai multă așteptare în stații și aglomerație în trenuri', a mai spus Artimon.

El a arătat, de asemenea, că pichetul organizat săptămâna trecută în fața Ministerului Finanțelor nu a avut rezultat, iar la Guvern sindicaliștii s-au întâlnit cu consilierul premierului și secretarul de stat pe Feroviar.

'Am mai avut o întâlnire la Ministerul Transporturilor luni, ieri am avut Consiliul de Administrație, neoficial vă spun că membru în CA este și directorul de la CFR Călători, care a spus că la dânsul s-au anulat trenurile. Are peste 200 de trenuri anulate pe săptămână la CFR Călători. Vă dați seama ce înseamnă 10 trenuri anulate la metrou?', a susținut liderul sindical.

El a avertizat că, din 10 februarie, vor fi respectate întocmai instrucțiunile de serviciu iar dacă nu vor fi îndeplinite toate condițiile să iasă trenul în trafic, nu își mai asumă nimeni riscul. 'Metroul înseamnă 700.000 călători aproape zilnic și trebuie să garantăm să atunci când folosesc metroul sunt în siguranță', a subliniat Artimon.

Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a organizat, săptămâna trecută, pichete de protest în fața Guvernului și a Ministerului de Finanțe, cerând creșterea salariilor conform Contractului Colectiv de Muncă încheiat la finele anului trecut și finanțarea corespunzătoare a companiei.

Mai multe articole din secțiunea Social

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră