Au tăiat cablurile cablurile de cupru ale locomotivelor puse sub sechestru, în depoul CFR.

DE Alexandru Pop | Actualizat: 20.03.2023 - 09:11
Au tăiat cablurile cablurile de cupru ale locomotivelor puse sub sechestru, în depoul CFR. - Foto: Wikimedia/TrainSimFan/CC BY-SA 4.0

Au pus pe butuci patru locomotive, de la care au furat toate cablurile electrice, prețioase pentru conținutul lor în cupru. Locomotivele sunt acum complet nefuncționale. Prejudiciul - aproape cinci milioane de lei. Doi constănțeni au fost arestați preventiv.

SHARE

Primul atac la depoul CFR Palas Constanța a avut loc la sfârşitul lunii februarie. Doi indivizi acționau în timpul nopții, la adăpostul întunericului. Şi-au ales ţintele în funcţie de stâlpii de iluminat care funcţionau în depou.

Au tăiat cablurile de cupru, la locomotive

„Au venit aici, la prima locomotivă, s-au urcat pe tampon, au îndepărtat chederul de la geamul locomotivei şi au pătruns înăuntru și de acolo au tăiat cablurile”, spune un angajat CFR.

Cabina locomotivei este devastată. În urma lor, hoţii au lăsat un dezastru.

„Geamul acela l-au spart şi apoi l-au scos pe acesta din cheder. Ca să intre... Ca să intre sau ca să arunce cuprul, cablurile, da”, mai spune angajatul CFR.

Citeşte şi: Iordache, care a plagiat masiv în teza de doctorat, va elabora Legea Cercetării. Furt din 10 surse

„Infractorii au intrat pe geamul lateral din dreapta, l-au spart, au intrat în locomotivă, au sustras cablurile, după care au ieşit pe acest geam frontal-lateral din stânga, cu componentele furate”, a declarat Viorel Păpureanu, şef depou CFR Palas.

Atacatorii au tăiat mai multe fire şi cabluri electrice și au dispărut cu marfa furată.

Ştiau clar unde să acţioneze şi ce să caute. La anchetă, oamenii legii au aflat că tatăl unuia dintre hoţi fusese mecanic de locomotivă şi le-a spus ce să caute.

Citeşte şi: Director APIA, trimis în judecată de DNA pentru furt de bani UE cu „Omul lui Bărbosu”. Un preot

„Cabluri de cupru care sunt foarte scumpe, sunt căutate la centrele de fier vechi. Dacă le adună și au timp să le rupă pe toate, să le taie, au câteva zeci de kilograme, chiar sute de kilograme de pe fiecare locomotivă”, a declarat Cristian Carp, reprezentant zonal CFR Marfă.

Cât costă cuprul

Cuprul e scump. 30 de lei oferă un centru de colectare fier vechi, pe fiecare kilogram de cupru. După ce au forţat uşile de acces şi au rupt sigiliile locomotivelor aflate în depou, au pătruns în interiorul lor şi le-au distrus. Nici o cameră de supraveghere n-a înregistrat nimic.

„Sunt pe capătul opus, adică la intrare. Nu funcţionează, că... Este un raport de necesitate pentru reactivarea lor, urmează să se achiziţioneze tot ce trebuie pentru a funcționa în parametrii normali”, a mai declarat Cristian Carp, reprezentant zonal CFR Marfă, conform Dobrogea TV.

Procurorii au calculat un prejudiciu de peste patru milioane de lei. Asta pentru că la valoarea mare a componentelor din cupru se adaugă și manopera pentru fiecare locomotivă care va fi reparată pentru a deveni funcțională.

Prejudiciu enorm

„800.000 de lei valoarea pieselor pentru fiecare locomotivă şi 200.000 de lei contravaloarea reparaţiilor. Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța a propus arestarea preventivă a celor doi inculpați cercetați pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat în formă continuă”, a declarat Dan Olteanu, procuror.

La această oră, România are o singură echipă specializată în reparații de locomotive, la Craiova. Cei doi hoţi au fost capturați în urma unui pont primit de la un alt hoț, arestat într-un alt dosar al Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te