Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie

DE Florentina Enache | Actualizat: 23.07.2025 - 12:46
Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie. Termenul limită este 30 septembrie.

SHARE

Pensionarii, în pericol să rămână fără pensie. Seniorii români, care locuiesc într-o altă țară, au obligația de a depune Certificatul de viață.

Acest document are scopul de a atesta faptul că pensionarul este în viață. Fără acest certificat depus, pensionarul NU mai beneficiază de pensie.

Conform noii Legi a pensiilor, care a intrat în vigoare pe 1 septembrie 2024, certificatul trebuie depus de 2 ori pe an.

Citește și: Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin

Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie

Certificatul se trimite în perioada 01 ianuarie – 31 martie, pentru prima verificare din cursul unui an calendaristic și în perioada 01 iulie – 30 septembrie, pentru a doua verificare.

Așadar, pentru a doua verificare din 2025, pensionarii pot deja trimite certificatul de viață.

Citește și: Ajutor la pensie pentru facturi. În care cazuri trebuie să depui o nouă cerere ca să nu pierzi banii

Dacă aceste certificate nu sunt trimise la datele stabilite, pensia nu se mai acordă începând cu luna viitoare.

Reluarea plății pensiei se va face după transmiterea Certificatului de Viață, de la data suspendării.

Anunț de urgență de la Casa de Pensii. Depune acest document, ca să nu rămâi fără pensie - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Cum se transmite certificatul de viață?

Conform unui anunț al Casei de Pensii Sălaj, certificatul de viață poate fi trimis fie prin e-mail, fie prin poștă.

„Certificatul de viață trebuie să fie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau de ședere permanentă în partea B (ex. notar, ambasadă, consulat, medici de familie din statul de domiciliu/reședință,INAS,INCA,ITAL-UIL). Autoritatea respectivă trebuie să certifice faptul că persoana se află în viață”, se arată în anunț.

Citește și: Ministrul muncii spune când cresc pensiile contributive și când se taie pensiile speciale

Ce trebuie să facă pensionarii?

Casele de pensii nu mai trimit formularele către pensionari, pentru a fi completate și trimise.

Astfel, fiecare beneficiar trebuie să descarce certificatul de pe site-ul CNPP sau al casei teritoriale de pensii, să-l completeze și să îl trimită în timp util.

Cine poate semna certificatul de viață?

Potrivit legislației, certificatul de viață poate fi semnat de:

- Autorități administrative

- Avocați

- Medici de familie

- Funcționari bancari

- Reprezentanți ai primăriilor

Deși funcționarii autorităților străine (nu românești în altă țară) nu sunt obligați să semneze documentul, primăriile acceptă de obicei aceste solicitări.

O variantă de siguranță este notarul public, dar acesta ar putea percepe taxe pentru serviciu

Ce se întâmplă cu noii pensionari?

În cazul celor pensionați recent, ordinul prin care sunt stabilite reglementările cu privire la Certificatul de viață spune așa:

„În cazul noilor beneficiari nerezidenți, dacă între data depunerii cererii de pensionare și data primei plăți a pensiei stabilite prin decizia de acordare a unor drepturi de pensie s-au scurs mai mult de 6 luni, casa teritorială de pensii competentă va transmite, împreună cu decizia de acordare a unor drepturi de pensie și cu o scrisoare de informare, un exemplar al certificatului de viață, urmând ca prima plată a drepturilor de pensie să se efectueze, în acest caz, după primirea exemplarului completat al certificatului, semnat și ștampilat, care atestă faptul că beneficiarul este în viață”. 

„În situația în care beneficiarii nerezidenți au transmis direct casei teritoriale de pensii competente sau prin intermediul instituției de asigurări sociale de pe teritoriul statului de ședere obișnuită detaliile bancare actuale, în perioada menționată mai sus, de 6 luni, obligația confirmării existenței noilor beneficiari nerezidenți prin transmiterea unui certificat de viață se stinge”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te