Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin

DE Florentina Enache | Actualizat: 23.07.2025 - 09:01
Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin? Persoanele cu venituri reduse vor primi de la stat, în perioada 1 iulie 2025 - 31 martie 2026, tichete în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică.

SHARE

În ciuda măsurilor de austeritate, statul oferă sprijin persoanelor cu venituri mici.

Pensionarii cu pensii reduse și alte categorii vulnerabile vor primi vouchere în valoare de 50 de lei pe lună, care vor putea fi folosite pentru plata facturilor la energie electrică.

Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin

Reamintim că, începând cu 1 iulie, piața de energie electrică este complet liberalizată, ceea ce va duce la o creștere semnificativă a costurilor pentru consumatori.

Citește și: Ajutor la pensie pentru facturi. În care cazuri trebuie să depui o nouă cerere ca să nu pierzi banii

Obligații pentru pensionari

Pentru a putea primi sprijinul, pensionarii trebuie să respecte următoarele condiții, conform OUG 35/2025:

a) să utilizeze sprijinul pentru a efectua plăți prin serviciul de mandat poștal prin intermediul Poştei Române, numai în vederea decontării facturilor de energie electrică din perioada 1 iulie 2025 - 31 martie 2026.

b) să nu utilizeze sprijinul pentru a efectua plăți aferente altui loc de consum decât cel pentru care a fost emis sau pentru alte perioade în afara celei prevăzute de prezenta ordonanță de urgență;

c) să nu tranzacționeze/să nu înstrăineze tichetul de energie.

Ajutor la pensie pentru facturi. Ce trebuie să respecte pensionarii, pentru a beneficia de sprijin - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Cine ia banii?

Sprijinul va fi acordat în perioada 1 iulie 2025 - 31 martie 2026, adică timp de 9 luni. Așadar, pensionarii cu pensii mici vor primi 450 de lei pentru plata facturilor la energie electrică.

Citește și: Promisiune ratată: 660.000 de pensii trebuiau majorate azi. Ministrul muncii, eșec total!

Sprijinul va fi acordat astfel:

- persoanelor cu pensii sau venituri de până la 1.950 de lei, dacă locuiesc singure;

- persoanelor cu pensii sau venituri de până la 1.780 de lei, dacă sunt mai multe persoane care locuiesc în aceeași gospodărie.

Totuși, pensionarii care depășesc acest prag din cauza altor venituri în afara pensiei nu mai sunt eligibili pentru sprijinul acordat de stat. 

Despre ce venituri sunt luate în calcul, Newsweek a scris AICI.

Citește și: Ajutor la pensie: Care pensionari nu plătesc jumătate din factura la curent? Cum iau bani de la stat

De aceea, este important ca persoanele interesate să verifice dacă se încadrează în plafonul stabilit înainte de a solicita ajutorul financiar.

Ajutor la pensie pentru facturi de coșmar

Pensionarii trebuie să știe că, pentru a putea beneficia de sprijin inclusiv pentru luna iulie, aceștia trebuia să se înregistreze pe aplicația EPIDS în maximum 30 zile de la operaționalizarea acesteia. 

Această aplicație ar urma să fie disponibilă de pe 29 august, conform datelor oficiale inițiale.

Acum, ministrul Energiei spune că aplicația va fi gata până la jumătatea lunii august.

Citește și: Pensie mai mare pentru românii din Germania. Cine beneficiază de puncte în plus

După expirarea acestui termen de 30 de zile, sprijinul se va acorda din luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare.

Solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor.

Cum poți solicita sprijinul?

Sprijinul financiar se acordă doar la cerere. Cei interesați trebuie să facă o solicitare online în acest sens, utilizând aplicația EPIDS, care ar trebui să apară în curând.

Aplicația digitală va fi realizată de către STS în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență OUG 35/2025, adică ar trebui să fie disponibilă de pe 29 august.

Pentru a beneficia de sprijin începând cu luna iulie 2025, solicitanții au obligația de a se înscrie în aplicație în termen de 30 de zile de la data operaționalizării aplicației.

Citește și: Ministerul muncii anunță creșteri de pensie de 600.000.000€ vara aceasta. Bolojan răspunde dur

După expirarea acestui termen, sprijinul se va acorda din luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare.

Solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor, conform OUG 35/2025.

Citește și: OFICIAL Pensiile nu se indexează nici la 1 ianuarie 2026. Câte sute de lei pierde fiecare pensionar?

Aceștia au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/ documentelor necesare solicitării sprijinului în aplicația electronică.

În cazul în care nu solicită online ajutorul, solicitantul va trebui să completeze datele necesare într-un formular de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal sau, după caz, la primăriile unde declară locul de consum.

Citește și: Casa de Pensii anunță în ce zile se dau pensiile pe iulie. Angajații vor fi vineri în grevă

Oficiile poștale și primăriile au obligația de a înregistra solicitarea primită în format tipărit și de a introduce datele din formular în aplicația electronică în cel mult trei zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Tichetul electronic de energie va fi trimis la adresa de e-mail furnizată în cerere și poate fi printat de către beneficiar.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te