Reconectare. Spitalele devin centre de control „NASA“ pentru sistemul de sănătate

DE Alexis Kayser | Actualizat: 20.07.2025 - 20:12
PREGĂTIT PENTRU CRIZE Personalul pregătit pentru situații de criză de la Children’s Mercy Kansas City monitorizează fluxul la Centrul de progresie a pacienților
PREGĂTIT PENTRU CRIZE Personalul pregătit pentru situații de criză de la Children’s Mercy Kansas City monitorizează fluxul la Centrul de progresie a pacienților
UMass Memorial Health are un centru digital
UMass Memorial Health are un centru digital

Centrele de comandă virtuale remodelează spitalele, sporind eficiența și pregătind facilitățile pentru orice situație, de la sezonul gripal, până la evenimente cu victime multiple.

SHARE

În iarna anului 2023, personalul de la Children’s Mercy Kansas City aștepta „valul“: o perioadă temută în care bolile virale, precum gripa și virusul respirator sincițial, duc la o creștere a numărului de internări în spitale.

Pe măsură ce iarna se apropia de 2024, a devenit clar că ceva se schimbase. Copiii încă se îmbolnăveau și aveau nevoie de îngrijiri medicale avansate, dar personalul nu mai „simțea anxietatea“ din anii trecuți, potrivit dr. Jennifer Watts, director medical adjunct al spitalului pentru îngrijiri acute și servicii de spitalizare.

„Diferența“, a spus Watts, „a venit din tehnologie. Acesta a fost primul an în care spitalul a utilizat software-ul Command Center de la GE HealthCare, un produs care permite monitorizarea digitală a furnizării îngrijirilor medicale și urmărirea evoluției pacienților pe durata internării“. Watts a spus pentru Newsweek că este ca un centru de control „NASA“ pentru sistemul de sănătate.

În contextul în care spitalele din SUA se confruntă cu o cerere tot mai mare pentru serviciile lor, Children’s Mercy este unul dintre cele 300 de unități medicale din întreaga lume care utilizează tehnologia Command Center de la GE pentru a îmbunătăți eficiența operațională și a optimiza experiența pacienților.

Potrivit lui Watts, înainte de a dezvolta un centru de monitorizare a evoluției pacienților, bazat pe tehnologia GE, Children’s Mercy se confrunta cu procese ineficiente și învechite. Informațiile nu erau centralizate și era obișnuit ca personalul să lipească notițe pe panouri de afișaj și să comunice prin fax.

În termen de șapte luni de la implementarea tehnologiei Centrului de comandă, spitalul a înregistrat o reducere de 86% a întârzierilor la internare și o reducere de 24% a zilelor de spitalizare care puteau fi evitate, creând capacitate pentru 300 de pacienți medical-chirurgicali în plus, fără a-și extinde facilitățile.

Tehnologia se află deasupra sistemelor preexistente ale spitalelor, cum ar fi platformele de personal și dosarele medicale electronice, pentru a genera o imagine cuprinzătoare și în timp real a cazurilor spitalizate și a resurselor disponibile. „Software-ul ajută cu adevărat la conectarea strategiei cu operațiunile de zi cu zi“, a declarat pentru Newsweek. Bree Bush, director general al Centrului de comandă GE.

UMass Memorial Health are un centru digital

Kristie Barazsu este președinte și director de operațiuni al Duke Health Lake Norman Hospital din Mooresville, Carolina de Nord, și supraveghează fluxul de pacienți pentru Duke Health, care a înființat Command Center în 2019, în timpul pandemiei de COVID-19. Sistemul de sănătate a putut utiliza tehnologia pentru a înțelege unde se aflau pacienții pozitivi și pentru a distribui echipamente de protecție personală din centrul său logistic.

Centrul de comandă utilizează, de asemenea, analize predictive pentru a ajuta spitalele să planifice viitorul. Duke îl folosește pentru a prognoza recensământul zonei, analizând cererea globală pe unități, populația de pacienți și gravitatea cazurilor. Potrivit lui Barazsu, aceste informații au stat la baza planului de personal al sistemului de sănătate, permițându-i să reducă dependența de forța de muncă temporară costisitoare și să scadă cu aproximativ 40 de milioane de dolari cheltuielile cu forța de muncă.

În loc să considere spitalele din cadrul sistemului Duke drept entități independente, un centru de comandă tehnologic a permis conducerii să aibă o imagine de ansamblu, a adăugat ea. Sistemul poate acum transfera pacienții de la un spital la altul mai rapid.

În timp ce unele sisteme de sănătate colaborează cu un furnizor de tehnologie precum GE, altele dezvoltă soluții interne. UMass Memorial Health se află în fruntea revoluției digitale, potrivit dr. Eric Alper, vicepreședinte, director de calitate și director de informatică clinică.

Sistemul de sănătate a înființat recent un nou centru digital, o clădire de 1.858 metri pătrați destinată serviciilor eICU și altor programe virtuale, inclusiv servicii de interpretariat, monitorizare video la distanță, servicii medicale integrate mobil, „ED at Home“, asistență medicală primară și centru de transfer și acces, care coordonează sosirile și plecările pacienților din spitalele UMass Memorial. Centralizarea acestor operațiuni a permis o mai bună comunicare. „Colaborăm mai eficient fiind în același spațiu, ceea ce ne permite să reducem unele dintre barierele dintre departamente“, a spus Alper.

În Sioux Falls, Dakota de Sud, Sanford Health a înființat în noiembrie propriul centru de îngrijire virtuală de 5.574 metri pătrați, finanțat printr-o donație de 350 de milioane de dolari din partea omului care i-a dat numele, Denny Sanford. Dr. Dave Newman, director medical al departamentului de îngrijire virtuală al Sanford, a declarat pentru Newsweek: „Unul dintre cele mai importante lucruri pe care Centrul de îngrijire virtuală le-a făcut pentru Sanford este că a subliniat validitatea îngrijirii virtuale și a sănătății digitale“.

„Investiția în centru și în spațiu a demonstrat că este permanentă, că asta facem pentru a ne ajuta pacienții, nu doar astăzi sau mâine, ci și peste 20 de ani“.

Pentru Watts, de la Children’s Mercy Kansas City, un incident demonstrează importanța Centrului de comandă tehnologic. Ori de câte ori are loc un accident cu victime multiple, spitalele din apropiere trebuie să pregătească 20% din paturile lor pentru a primi noi pacienți, ceea ce reprezintă o provocare pentru majoritatea spitalelor.

Dar când un trăgător a deschis focul asupra paradei Super Bowl a echipei Kansas City Chiefs în februarie 2024, Children’s Mercy a reușit să reacționeze.

„Acest incident a avut loc la un kilometru de spitalul nostru de copii și nu aveam nicio idee despre numărul victimelor pe care le vom primi“, a spus Watts, „dar am putut folosi rezultatele modelării [predictive a Centrului de comandă] pentru a ajunge la un punct în care, da, am putut aloca 20% din paturile noastre și trata toate victimele care ar fi putut ajunge la noi“. Ea este încântată să vadă dezvoltarea centrelor de comandă virtuale și a serviciilor digitale ale spitalelor, spunând: „Cred că am deschis cutia Pandorei aici“.

Alexis Kayser este redactor în domeniul sănătății la Newsweek. O puteți contacta prin e-mail la a.kayser@newsweek.com

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te