Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI

DE Florin Budescu | Actualizat: 12.04.2024 - 11:44
Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI - Foto: Observatorul Prahovean
Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI - Foto: Observatorul Prahovean
Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI Foto: Facebook/Telegrama
Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI Foto: Facebook/Telegrama

Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI. Un roboţel logoped, care este menit să îi ajute pe copiii cu deficienţe de vorbire, folosind metoda jocului didactic, a fost creat.

SHARE

Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI. Un roboţel logoped, care este menit să îi ajute pe copiii cu deficienţe de vorbire, folosind metoda jocului didactic, a fost creat, de o echipă formată din patru elevi.

Aceştia sunt de la Colegiul Naţional "Regina Maria", din Ploieşti. Inspiraţi de povestea unui prieten, au decis să se implice activ, pentru a veni în sprijinul acestor copii.

Cum corectează deficienţele de vorbire un robot care foloseşte AI

Scopul mai este în acelaşi timp de a veni în ajutorul părinţilor şi al specialiştilor din domeniul Logopediei şi Educaţiei.

Prototipul foloseşte învăţarea prin joc şi, cu ajutorul inteligenţei artificiale, acesta îi va ajuta pe copiii cu vârste între 5 şi 8 ani să îşi dezvoltate abilităţile de comunicare şi încrederea în propriul potenţial, dezvoltându-le astfel stima de sine.

Cei patru elevi au fost inspiraţi de povestea unui prieten apropiat, care a fost diagnosticat cu deficienţe de vorbire, având nevoie de ajutor specializat.

Citeşte şi: Cine sunt angajații români care primesc 2.500 lei în plus la salariu? E o creștere de 25%

"Această idee am creat-o şi am dezvoltat-o cu ajutorul poveştii unui prieten care, la vârsta de 6 ani, a fost diagnosticat cu deficienţe de vorbire.

Părinţii, alături de logopezi, au încercat să soluţioneze această deficienţă, înscriindu-l pe copil la şedinţe de logopedie.

Din cauza programului încărcat al părinţilor, aceştia nu au putut finaliza şedinţele. Noi ne-am gândit că mai mulţi copii trec prin astfel de experienţe, de aceea l-am creat pe Roboped.

Citeşte şi: Sănătos, cu ajutor de la logoped și psiholog. La stomatolog, cu trimitere de la medicul de familie

Fiind portabil, acesta îi poate ajuta pe copii să continue şedinţele de logopedie chiar şi de acasă. (...) Astfel de deficienţe nu afectează numai abilităţile de comunicare ale copiilor, ci şi încrederea pe care o au în ei.

Noi, prin acest roboţel, vrem să le oferim o cale sigură de urmat, astfel încât ei să poate să dezvolte relaţii de cooperare, de amiciţie, de empatie cu toţi semenii", a explicat eleva Alexandra Duţă, membru al echipei Roboped.

Foto: Facebook/Telegrama

În realizarea proiectului, a fost aplicată o metodă modernă - Design Thinking - care are mai multe etape, un sprijin important fiind acordat de către logopedul din cadrul colegiului, centrul de logopedie de aici fiind unul cu tradiţie, întrucât a fost primul centru de acest gen din ţară.

Design Thinking

"Proiectul se bazează pe mai multe etape de implementare. Este o metodă inovatoare, modernă, numită 'Design Thinking', fundamentată pe mai multe etape. Prima se regăseşte în ideaţie, ideea în sine, care este strâns legată de empatia faţă de semeni şi definirea problemei, apoi modalitatea de a o implementa.

Astfel încât să interacţioneze cu nevoile sociale ale comunităţii din care facem parte. Activând într-un colegiu pedagogic, iar centrul logopedic de aici fiind unul cu tradiţie, ne-am putut ghida mult mai profund, în dezvoltarea prototipului nostru.

Primul centru de logopedie

Suntem veterani la nivel naţional, pentru că acesta este primul centru de logopedie din ţară. Pentru a implementa etapele proiectului, a fost nevoie să avem un contact direct cu nevoile educabililor.

Pe de o parte, elevi de ciclul primar, gimnazial şi liceal, din colegiul nostru, participanţi la sesiuni de logopedie, iar pe de altă parte adulţi, părinţi, beneficiarii indirecţi ai acestui proiect şi specialişti în domeniu.

Doamna profesor logoped ne-a sprijinit în mod semnificativ, explicându-ne cu lux de amănunte despre deficienţele de vorbire ale elevilor cu vârste cuprinse între 5 şi 8 ani, despre cum ar putea fi ele remediate.

Ce tipuri de exerciţii ar fi benefice pentru rezolvarea acestora. Astfel, am încercat prin intermediul inteligenţei artificiale, ţinând cont şi de paşii unui proiect antreprenorial, să punem bazele acestui prototip, acestui instrument inovator", a declarat prof. dr. Roxana Vişan, coordonatoarea echipei Roboped.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te