Centru-fantomă de vaccinare anti-COVID chiar în spatele Guvernului: programații au fost alungați

DE Flavia Drăgan | Actualizat: 10.03.2021 - 13:44
Inquam Photos / George Călin

Mai mulți bucureșteni, programați în prima etapă pentru vaccinare anti-COVID la clinica Academiei Române de pe strada Washington, povestesc că nu s-au putut imuniza pentru că nu era nimic amenajat acolo pentru imunizare. Harababura a fost confirmată de clinică, în mod oficial.

SHARE

UPDATE: Clinica Academiei Române, la care mai multe cadre medicale programate pentru vaccinare anti-COVID nu s-au putut imuniza, spune, într-un răspuns pentru Newsweek România, că a cerut autorităților „expres” ca acest centru să funcționeze „cu circuit închis, datorită specificului unității”. 

Citește răspunsul aici: Tupeu: clinica din spatele Guvernului nu vaccinează pe oricine, vrea cu „circuit închis“

---

Newsweek România a încercat să ia legătura cu Centrul Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă din București (CMDTAMP) miercuri dimineață. La trei dintre numerele de telefon de pe site a intrat robotul, iar la al patrulea a răspuns o persoană care a închis telefonul în nas reporterului. 

Newsweek România a trimis și o solicitare scrisă și va publica explicațiile clinicii atunci când le va primi. 

 „Centrul de vaccinare unde fusesem programat nu există”

Un psiholog din Capitală, programat la vaccinare marți dimineață la clinica de pe strada Washington, a povestit, pe contul său de Facebook, experiența: 

„M-am dus cu noaptea-n cap la policlinica de pe Washington, în spate la Guvern, și surpriză. Pe popîndăii ăia care te privesc cu superioritate nu-i anunțase nimeni că sînt centru de vaccinare, am fost la poartă la secretariat la registratură, la cortul pustiu și la containărul unde se făceau pcr-uri, iarăși la poartă la casierie și am tras concluzia că centrul de vaccinare unde fusesem programat nu există.

Buun... am dat telefon la DSP (call-centerul, atenție, nu este al DSP-ului, am aflat ulterior, ci al STS-ului, fără proceduri de a face reclamații și fără proceduri de reprogramare). Mi s-a răspuns relativ civilizat că ups, că ei n-au nici o vină (și frate, chestia asta mă înnebunește, că eu le spun că nu caut vinovați, că știu că un biet operator nu trebuie să-și pună cenușă în cap etc etc).

Dar că ei nu pot rezolva, că odată ce cererea este înregistrată în sistem, ei nu o pot șterge să-mi facă altă programare. Ci să așteptăm ceva timp, cîteva ore, poate zile, se șterge cererea de la sine și apoi, minune, refacem programarea. Am sunat azi dimineață, deja iritat.

Surpriză, un domn de data asta pe defensivă și împăcuire, mixul ăla dulceag arțăgos de care ai parte de la toți foncționarii statului cînd îi prinzi cu chiloții în vine, mi-a spus că cererea nu s-a șters, să mai aștept, acum ce vreau și eu, aproape a strigat la mine la un moment dat. Și că nu pot face reclamație, că ei nu sînt de la DSP (cu toate că numărul este mare și strident afișat pe site-ul DSP-ului), ci de la STS, deci militari, frate, dar că nu îi este clar care este linia de autoritate la care eu aș putea apela dacă aș vrea să fac o reclamație, deci în concluzie puie monta, am înțeles eu.

Stau frustrat și nevaccinat. în fața unui mecanism opac și pompieristic pus pe roate, care probabil explică, dincolo de ezitările anti-vacciniste, de ce sîntem o țărișoară ambițioasă, dar fără prea mult succes la înțepături.

(Concluzie - (1) Există pe hîrtie centre de vaccinare care nu există în realitate. (2) Odată ce ai intrat în sistem ca și candidat la vaccinare, rămîi acolo un timp, chiar dacă serviciul nu îți este oferit. (3) Mixul ăsta de prostie și repezeală, caracteristic instituțiilor noastre, este înduioșător și iritant de evident în condiții de criză. și parcă noi sîntem tot timpul în criză.)

Citește și: Antivaccinista dr. Monica Pop: Stanoevici a murit de COVID, nu din cauza unei infecții din spital

„Au venit și ieri, dar nu se face”

O a doua mărturie a fost publicată pe Facebook, marți, de o angajată a unei clinici private de sănătate, care fusese programată la aceeași clinică. Ea a povestit că, atunci când a ajuns la clinică, curtea era goală, iar un angajat al clinicii i-a spus că „nu se efectuează vaccinările, că “au venit și ieri, dar nu se face”.

„Azi de dimineață m-am trezit la 06:00, iar la 07:00 am plecat de acasă, încântată că voi efectua vaccinul anti-covid, fiind programată de instituția medicală privată pentru care lucrez.

Când am primit vestea că se fac liste și mai ales când am primit confirmarea programării pe email, m-am gândit că lucrurile merg în final smooth într-o problemă de interes național. Iată, Guvernul își face treaba, avem o platformă digitală modernă, strategia de vaccinare s-a pus în mișcare, centrele medicale ce urmează să efectueze aceste vaccinuri s-au mobilizat, sistemul de programare e digitalizat.

Părea cumva prea bine ca să fie adevărat, dar m-am gândit că, până la urmă, e o chestiune atât de serioasă, încât cei responsabili s-au ocupat de ea cum ar trebui, adică serios.

Cu aceste gânduri și cu un zâmbet sub mască am ajuns în fața clădirii Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulator și Medicină Preventivă (CMDTAMP) de pe strada Washington 8-10, zona Piața Victoriei.  (...) În curtea centrului medical era întuneric și pustiu.

După câteva momente de la sosirea mea, a apărut un domn care m-a întrebat pentru ce am venit. I-am spus că am programare pentru vaccin. Mi-a zis că nu se efectuează vaccinările, că “au venit și ieri dar nu se face”.

Ulterior a ieșit și domnul de la pază din postul de la intrarea în curtea instituției. M-a salutat cu un foarte jovial “Bună dimineața, prințeso. Ia zi!”. Recunosc că nu mi s-a mai adresat nimeni cu acest apelativ de foarte mult timp și m-a luat prin surprindere. Replica mea “poftim?”, puțin răstită, l-a determinat pe domnul paznic să-și reconsidere adresarea: “pe cine căutați?”.

A venit un al treilea domn, care mi-a spus același lucru, că nu se efectuează vaccinul, că ei nu știu nimic, că au un container dar nu știau ce e cu el - poate e containerul cu doze de vaccin - și că, în principiu, am venit degeaba. Am sunat și la dispecerat iar doamna de acolo mi-a repetat povestea.

„Nu știm nimic, e o greșeală, avem un container dar nu știm ce e cu el, nu am fost anunțați, au mai venit niște persoane ieri”. A rămas că mă contactează dacă află mai multe informații. Nici vorbă de reprogramare.

Eu am ținut să împărtășesc experiența pentru că sunt sigură că este vorba de o greșeală sau o serie de greșeli de comunicare/organizare. Și pentru că, evident, vreau o reprogramare.

Problema care mă deranjează pe mine cel mai tare este că, deși au avut și ieri persoane programate și care s-au prezentat în curtea insituției, cei de la CMDTAMP nu au investigat situația și nici nu au fost curioși să vadă ce e cu containerul pe care l-au primit. Nici nu au anunțat mai departe că este posibil să se fi produs o eroare. Practic, nu au făcut nimic”, a scris femeia, pe contul ei de Facebook. 

În curs de actualizare 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te