Negocierile din coaliție, blocate. Grindeanu cere să rămână în guvern. Miza: 120 km de autostradă

DE Petre Bădică | Actualizat: 18.05.2023 - 19:42
Sorin Grindeanu - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George
Sorin Grindeanu - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George

Deși protocolul legat de modul în care ar trebui împărțite ministerele după rotația premierilor este foarte clar, negocierile s-au împotmolit la Ministerul Transporturilor, unde Sorin Grindeanu vrea să rămână în continuare ministru.

SHARE

La finalul acestei luni, premierul Nicolae Ciucă își va depune mandatul care va fi preluat de către Marcel Ciolacu. Negocierile din coaliție s-au împotmolit, deși protocolul este foarte clar și totul ar fi trebuit să fie o formalitate. Punctul nevralgic îl reprezintă Sorin Grindeanu, care vrea cu orice preț să rămână la ministerul Transporturilor, au explicat pentru Newsweek România surse din coaliție.

Conform protocolului, PNL ar urma să preia ministerul Transporturilor. În schimb, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene va reveni PSD.

Citește și: SURSE Ciucă, sub presiune să accepte poziția de vicepremier. Liderii liberali care îi cer asta

Sorin Grindeanu a dat semnalul că își dorește doar ministerul Transporturilor și nu ar accepta o rotație la un alt minister.

El a declarat de curând: „Nu merg la niciun alt portofoliu şi mă întorc în Parlament pentru că sunt deputat de Timiş. Să ştiţi că e o funcţie foarte bună, mă mândresc să fiu deputat de Timiş. Nu merge pe alte funcţii în Guvern, exclus aşa ceva”, a precizat Sorin Grindeanu.

Citește și: Sorin Grindeanu, întrebat dacă va face parte din viitorul Guvern: Dacă vorbim astăzi, nu

Declarația lui Grindeanu trebuie înțeleasă în sensul că e „all in” și joacă totul pe cartea ministerului Transporturilor.

De ce Grindeanu vrea la Transporturi

Sorin Grindeanu și-a făcut niște calcule foarte clare și vrea să rămână la Ministerul Transporturilor pentru a-și îmbunătăți imaginea. Anul trecut, a fost dezastruos pentru inaugurarea de autostrăzi, deschizându-se doar 13 km pe lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Pitești.

2023 și 2024, ani (pre) electorali, se anunță foarte buni pentru inaugurarea de drumuri de mare viteză. În curând, se va deschide mini-lotul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,554 km). Tot anul acesta, este așteptată deschiderea a patru tronsoane de pe Autostrada de Centură București (peste 45 de kilometri) și alte două în 2024.

Citește și: Autostrada de Centură a Bucureștiului, inaugurată complet în 2027. Un ciot de 18 km, făcut în 7 ani

Alte tronsoane deschise (foarte probabil) în 2023:

– Autostrada Transilvaniei Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
– Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3: 12,46 km
– Drum expres Craiova-Piteşti: 31,75 km
– Pasajul rutier Berceni
– Pasajul rutier Olteniței
– Pasajul – Drajna
– Podul de jumătate de miliard de euro, suspendat peste Dunăre de la Brăila.

În total, se vor deschide peste 120 de km de autostradă, iar Grindeanu știe că asta înseamnă mult capital de imagine. Nici PSD nu ar vrea ca acest capital de imagine să fie luat de PNL și ar vrea să le rămână portofoliul Transporturilor.

Ce ministere schimbă PNL cu PSD, o dată cu premierul 

La schimbarea premierului, conform rotaţiei politice convenite, se vor înlocui şi următorii reprezentanţi în guvern: 

- vicepremierul din partea PSD va fi înlocuit de vicepremierul din partea PNL;

- ministrul Transporturilor din partea PSD va fi înlocuit cu nominalizarea pentru acest portofoliu din partea PNL, iar PSD va prelua Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene; 

- ministrul Finanţelor publice din partea PSD va fi înlocuit de titularul pentru acest portofoliu din partea PNL, iar PSD va prelua conducerea Ministerului Justiţiei;

- coordonatorul Secretariatului General al Guvernului din partea PSD va fi înlocuit de reprezentantul PNL, iar PSD va prelua coordonarea Cancelariei Prim-ministrului. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te