La baza promisiunii electorale actualizate stă același studiu de soluții întocmit în anul 2020, cosmetizat de aceeași firmă (Im Design Studio) în ultimul an.
Acum trei ani, „Ziarul de Iași” a prezentat în detaliu planul, în februarie 2021 (VEZI AICI), iar, o lună mai târziu, primarul declara că proiectul va fi propus spre finanțare în cadrul PNRR, la o valoare vehiculată atunci de 1,4 miliarde euro.
Ieri, proiectul resuscitat a făcut obiectul unei prezentări la Primărie. În forma actualizată, investiția este evaluată la 270 milioane euro și ar urma să fie propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi 2021 – 2027.
Valoarea mică, în raport cu cea vehiculată acum trei ani, este estimată în contextul faptului că proiectul se bazează în mare parte pe folosirea rețelei existente de cale ferată, cu reabilitarea unor porțiuni punctuale (Podu Iloaiei – Iași – Ungheni și Iași – Ciurea), alături de o extindere (linie nouă) pe ruta Holboca – Aeroport – Aroneanu (10,5 km).
Proiectul mai prevede și achiziția a 10 trenuri care să asigure transportul pe cele trei rute, alături de amenajarea de stații și pasaje supraterane.
Primarul Mihai Chirica a declarat că primul pas este de a se încheia un parteneriat cu CFR (acord invocat și acum trei ani), iar, ulterior, să poată fi lansată licitația de proiectare la nivel de studiu de fezabilitate, cu un contract cu o valoare estimată de 8,5 milioane lei, bani care vor fi asigurați de la bugetul local al Iașului.
„Important este că am reușit să depășim faza de analiza teoretică și ne-am băgat deja în faza de analiză practică”, a comentat primarul Mihai Chirica.
Citeşte tot pe Ziarul de Iaşi