Mi-am promis că nu voi mai locui niciodată în București

DE Ramona Ursu | Actualizat: 15.08.2019 - 12:24

Am o mașină veche de 12 ani, înmatriculată în Iași. În orașul Iași am și toată familia, motiv pentru care sunt foarte interesată de cum este administrat de primărie.

SHARE

În București muncesc de aproape șapte ani și locuiesc la marginea lui, într-o localitate din județul Ilfov. Am ales varianta asta pentru că, vreo câteva luni, la un moment dat, am locuit în Piața Romană, apoi prin Tei și detestam faptul că stau în București.

Mizerie de nedescris (cel puțin în Romană), gălăgie, loc de parcare nu aveam (în Tei, pentru că în Romană aveam, dar foloseam doar metroul și mașina statea lângă bloc), făceam ture de cartier, după o zi de muncă, doar ca să găsesc un loc unde să-mi las mașina, lipită de vreo ghenă de gunoi.

M-au scos din minți în special mizeria și zgomotoul permanent din București și mi-am promis că nu voi mai locui niciodată în acest oraș.

Locuiesc, din 2013, într-un cartier nou, unde mai stau câteva mii de oameni. E o enormitate construită de la zero, pe un câmp. Case, blocuri, magazine, grădiniță, mall, cofetărie, cabinet veterinar, parcuri, piscine, terenuri de tenis, de baschet, restaurante, cam tot ce ai nevoie e în cartierul ăsta (la care încă se mai construiește) din coasta Capitalei. E liniște, e curățenie, e păzit, ai loc de parcare, ai unde sta la aer, e decent.

Pentru mii de locuitori din acest cartier, care plătesc taxe și impozite în localitatea asta din județul Ilfov, nu există niciun mijloc de transport public, asigurat, deci, de primărie. Dacă ai trecut de bariera complexului de locuințe, ai ajuns fix pe șoseaua de centură.

Cei care ridică acest cartier, niște turci, au pus la dispoziția locatarilor autobuze private, care te duc din complex și te lasă la stația de metrou din Pipera și tot de acolo te aduc acasă. Au un program relativ bun, mai ales la orele de vârf, în weekend e mai slăbuț. Prețul e inclus în cheltuielile de întreținere, care nu-s chiar mici. Înțeleg că ai dreptul la două astfel de abonamente pe familie. Dacă vrei mai multe, le plătești.

Pentru mine, e destul de complicat, uneori, să fiu pe la 9 seara la stația din Pipera, ca să mă ducă ultimul autobuz acasă.

Din simplu motiv că mi s-a întâmplat ca la ora aia să muncesc, de la redacție am plecat și la 10, 2 noaptea, când terminăm treaba. Sau mai am treabă prin oraș, mă mai văd cu oameni, na, nu toate zilele se termină la 9 seara, într-o stație de autobuz.

Dar să zicem că m-aș încadra și aș merge cu autobuzul complexului (deci nu oferit de autoritățile publice, ci de niște investitori privați). Lucru pe care l-am făcut, în puține dăți, recunosc.

Pentru că, atunci când iau mașina și merg la serviciu, evit să plec la orele alea în care centura e blocată. Plec puțin mai târziu și, dacă nu e vreo nenorocire pe traseu, ajung la redacție în circa 25-30 de minute.

Am testat și cu autobuzul din complex, apoi am luat metroul, apoi m-am dus la un alt autobuz, apoi am mai mers o bucată pe jos, cu laptop în spate, cu agendă și cu ce mai cară omul când se duce la muncă. Am făcut circa două ore.

Altă dată am testat, la fel, când am avut de ajuns la Cotroceni, la vizita papei, iar de acolo la redacție. Autobuz de acasă, metrou aglomerat, stat în stații mizerabile, în care duhnește a pișat și în care, cel puțin dimineața, te sufoci, apoi alt autobuz împuțit, apoi tramvai și mai împuțit. Când am coborât din tramvai, era să-mi rup gâtul, peronul era spart, săreai o bucată bună ca să pui piciorul pe pământ.

Habar n-am cum se descurcau bătrânii, părinții cu copii în căruț sau bolnavii care folosesc cărucioare. Cert e că, după toată povestea aia, am ajuns la muncă în vreo două ore jumate, cred, obosită, nervoasă, nu mai aveam chef de nimic.

În aceste condiții, având o mașină veche și înmatriculată în Iași, fără importanță că muncesc în București și locuiesc în Ilfov, unde-mi cheltuiesc aproximativ toți banii, mă voi încadra să plătesc toate taxele impuse de Firea. Și sunt total de acord că trebuie să facem ceva ca să putem respira în București.

E pentru sănătatea noastră. Însă ce vreau să spun este că e atâta bătaie de joc și e totul atât de nefiresc în felul acesta al autorităților de a trata cetățenii, de a nu face absolut nimic pentru ei, pentru confortul lor, pentru a-i ajuta să circule normal, să aibă acces la transport public decent, la un trafic decent, să nu-și mai rupă mașinile pe străzi (în București am ajuns cu mașina la service din cauza unei gropi), să știe că pleacă de acasă la ora x și că nu ajunge cine știe când naiba unde are nevoie și tot așa.

Când tu, autoritate publică, plătită de cetățeni, nu faci absolut nimic, cu anii, ca să pot trăi ca un om, ca să pot să beneficiez de un transport decent, când totul e înapoiat și dubios în ceea ce faci, dar prima și singura soluție pe care o găsești e să mai pui o taxă pentru mine, cetățean, asta e dovada supremă de incompetență și de rea-credință.

Am văzut consilieri din opoziție care sunt de acord cu taxa lui Firea și care spun că, da, nu s-a făcut nimic, dar că vor face ei, de la anul, când vor câștiga alegerile.

Ceea ce mi se pare la fel de dubios.

Dar de ce nu faceți, mai întâi, ceva concret (măcar să câștigați alegerile) și de ce mă puneți pe mine să plătesc un lucru pe care autoritățile ar fi trebuit să îl facă, dar nu l-au făcut? Eu, cetățean, rămân cu singura variantă să plătesc taxele, că, na, iau amendă altfel. Dar nu am și varianta de a circula ca un om normal, ci mă bazez pe promisiunea că, dacă unii vor ieși primari (dacă), atunci peste nu se știe cât timp (că doar problema transportului nu se rezolvă peste noapte în București), poate voi circula și eu decent. Poate.

Până atunci, să bag bani, pe toate căile, în acest stat mafiot, pus numai pe japcă și expert în promisiuni și în aruncat banii publici pe pomeni electorale, pentru că niște incompetenți ticăloși, care au pus stăpânire pe banii publici, n-au avut chef să muncească niciodată. Ci doar au mințit și au furat cu zecile de ani.

PS: Când am citit ieri despre proiectul lui Firea, primul gând a fost să-mi fac buletin de București, să-mi înmatriculez și mașina aici. Nu mi-ar fi greu deloc. Dar nu pentru taxele alea pe mașină, înțeleg că pe unele le-aș evita.

Ci pentru a vota în București. Măcar așa să-mi pot exprima opinia cu privire la Firea și la cei care îi susțin proiectele aberante.

Comentarii

© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.