MagiCAMP a strâns 50 milioane lei și a cheltuit sub 18 în ultimii 5 ani. 32 milioane lei, la saltea

DE Petru Zoltan, Alexandru Pop | Actualizat: 26.04.2021 - 15:59
MagiCAMP, organizație fondată de Vlad Voiculescu, a strâns 50 milioane lei și a cheltuit sub 18 în ultimii 5 ani. 32 milioane lei, la saltea/FOTO: Hotnews

Poate cel mai de succes ONG din România, MagiCamp a fost înființat de Vlad Voiculescu cu câțiva prieteni și asociați în satul său natal, Brănești (Dâmbovița). În ultimii cinci ani, asociația a strâns din donații peste zece milioane de euro, dar a cheltuit aproximativ o treime.

SHARE

Potrivit datelor publice de la Ministerul de Finanțe, Asociația Magicamp a colectat, din 2015 până în 2019, 49,92 milioane lei. Din această sumă, însă, a cheltuit numai 17,46 milioane lei. Suma necheltuită, deci rămasă, se ridică la peste 32 de milioane de lei, echivalentul a peste șase milioane de euro.

Iată cum arată cifrele contabile pe ani:

- 2015: încasări - 2,39 mil lei; cheltuieli - 766.689 lei; excedent - 1,62 mil lei;

- 2016: încasări - 3,09 mil lei; cheltuieli - 1,7 mil lei; excedent - 1,38 mil lei;

- 2017: încasări - 8,29 mil lei; cheltuieli - 2,08 mil lei; excedent - 6,21 mil lei;

- 2018: încasări - 17,66 mil lei; cheltuieli - 4,5 mil lei; excedent - 13,16 mil lei;

Citește și: Un interlop amenință cu pistolul de față cu soția și fetița lui: Ultimul glonț mi-l trag eu în cap

- 2019: încasări - 18,49 mil lei; cheltuieli - 8,42 mil lei; excedent - 10,06 mil lei.

După cum se poate vedea mai sus, în situația contabilă disponibilă pe site-ul Ministerului de Finanțe, excedentul total a depășit 32 milioane lei (rubrica "Capitaluri Total").

Citește și: Submarinul indonezian, găsit după 5 zile: cei 53 de membri ai echipajului, morți

Altfel spus, din fiecare sumă de trei lei primiți, Asociația Magicamp a cheltuit numai un lei și a pus alți doi lei deoparte.

Trei întrebări pentru MagiCamp

Situația nu este ilegală, dar este foarte rar întâlnită în practică. De obicei, ONG-urile abia reușesc să adune fonduri pentru activitatea zilnică, nicidecum să pună deoparte milioane de euro.

Newsweek România a contactat Asociația Magicamp pentru o discuție pe subiect, dar reprezentanții acesteia au refuzat un dialog telefonic și au cerut întrebările în scris.

Citește și: Mii de români, veniți din Germania, au așteptat ore întregi la vamă. Urmau să intre în carantină

Newsweek România le-a adresat următoarele întrebări:

1. Cum ați reușit să adunați un excedent, în perioada 2015-2019, de 32,7 milioane de lei?

2. Capitalul de 32,7 milioane de lei, echivalentul excedentului pentru perioada 2015-2019, se află în conturi bancare sau în alte tipuri de depozite?

3. Când intenționați să cheltuiți suma de 32,7 milioane de lei, echivalentul excedentului pe perioada 2015-2019?

Un răspuns general de la MagiCamp

În ciuda faptului că întrebările adresate de către Newsweek România au fost foarte clare, Asociația Magicamp a ales să răspundă general, fără a furniza informații clare. Iată, integral, răspunsul Magicamp:

"Buna ziua, 

Încă o data va multumesc pentru atentia acordata activității noastre in sprijinirea copiilor cu afectiuni oncologice si alte bolli grave din Romania. 

Va rog sa imi permiteti sa fac un overview a ceea ce este Asociatia Magic si evolutia sa in timp.

Magic s-a nascut in anul 2014 cu tabere de vara pentru copiii bolnavi de cancer, mai exact cu doua tabere pentru 32 de copii. 

Inca de la prima tabara am realizat ca familiile ce au un copil bolnav se confrunta cu dificultati materiale si emotionale care fie intarzie accesul copilului la tratament adecvat, fie ii zadarnicesc recuperarea medicala dupa sfarsitul tratamentului. 

Fiecare dintre cele 12 proiecte implementate azi de Asociatia Magic reprezinta raspunsul la o nevoie identificata impreuna cu familiile si medicii onco-pediatri.

Fie ca este vorba de nevoia de transport, cazare, relaxare, sprijin emotional, alimentatie sanatoasa, educatie, pachete saptamanale cu alimente si produse de igiena la spital, ori conditii decente de locuire, investigatii medicale si medicamente. 

Asociatia Magic a evoluat enorm fata de punctul de plecare, iar acest ecosistem de proiecte si servicii despre care va povesteam mai sus s-a nascut in mare parte dupa campania Impreuna pentru MagicHOME.

Aceasta campanie nationala de strangere de fonduri ne-a adus alaturi donatori, voluntari si parteneri care ne-au sustinut atunci si care continua sa ne fie alaturi.

Pa parcurs altii asemenea lor s-au alaturat misiunii Magic.

Ne bucura faptul ca increderea oamenilor in noi ne ofera sansa de a dezvolta noi proiecte prin intermediul carora sa ajungem la mai multe familii care se confrunta cu boli oribile precum tetrapareza, cancer, boli ale sangelui si altele.  

Fondurile stranse de Magic de-a lungul timpului ne permit nu doar sa ajutam cu servicii integrale 5000 de copii bolnavi si pe toti ceilalti membrii ai familiilor lor, dar ne dau speranta ca vom creste numarul beneficiarilor la 10.000 pana la sfarsitul acestui an.

Trebuie sa stiti ca familiile pe care  le ajutam prin proiectele noastre raman in grija specialistilor de la Magic pe durata a cativa ani de zile, pana cand copilul este declarat vindecat sau pana la deces, si chiar si dupa decesul copilului bolnav, daca familia are alti copii minori in ingriijre.  

In acest context, planificarea resurselor financiare si umane se face in concordanță cu acest lucru. 

Constructiile pe termen lung au in general nevoie de fundatii solide si de echipe profesioniste care sa le faca sa functioneze, asa cum sunt si project managerii, asistentii sociali si psihologii cu care noi lucram si care pun pe primul plan beneficiarii noștri.

Formarea și menținerea unei rețele de suport și oameni de bine care să ajute este un lucru care necesită o investiție de timp și resurse umane.  

Aplicam principiile transparentei.

De aceea credem ca orice partener sau donator Magic are dreptul sa stie in orice moment cum se cheltuiesc fondurile si in ce proiecte planuim sa le investim.

Suntem recunoscatori ca aceste fonduri stranse din contributii ne dau sansa de a anticipa cu aproximatie un numar de familii pe care le putem ajuta, pe o perioada de cativa ani de zile și de a planifica acest demers in consecință. 

Fondurile asociatiatiei se afla in conturi bancare si in depozite bancare care ofera o mai mare protectie. 

Ele sunt folosite pentru  pentru a asigura continuitatea activitatii asociatiei de zi cu zi, pentru a finanta, dezvolta si implementa cele 12 proiecte Magic, pentru a asigura resursele umane necesare, și continuarea eforturilor de a creste și mentine reteaua noastra de suport, parteneri si colaboratori. 

Am vrea sa impartasim cu dumneavostra si cateva dintre proiectele frumoase pe care le vom demara anul acesta.

Primul este extinderea taberei MagiCAMP pentru a permite acomodarea a mai multi copii. Calculele noastre arata ca investitia va depasi 800,000 EUR.

Deschiderea unei noi noi tabere pentru copiii cu afectiuni grave si a unui centru de recuperare  la Constanta, unde planuim sa investim peste 600,000 EUR.

De asemenea, pana la sfarsitul lui 2021 vom incepe constructia a 5 case noi pentru familiile din medii defavorizate ce au un copil bolnav de cancer.

Estimam cheltuieli de aproximativ 200,000 EUR. 

Sper ca v-am ajutat sa va faceti o imagine mai clara asupra activitatii asociatiei noastre.  

Daca doriti, va pot pune la dispozitie rapoartele organizatiei din ultimii ani, cu mentiunea ca cel din 2020 va fi publicat in aproximativ 2 luni. 

De asemenea mi-ar placea sa va invit sa vizitati trei dintre MagicHOME-urile noastre din Bucuresti si sa veniti in MagiCAMP vara aceasta.

Toate cele bune,

Jeanina Zgirie"

Așadar, Asociația Magicamp intenționează să cheltuie peste 1,6 milioane de euro în trei proiecte viitoare, potrivit răspunsului organizației, ceea ce reprezintă numai un sfert din excedentul acumulat până în prezent.

Newsweek România a consultat rapoartele Asociației Magicamp, pe site-ul organizației.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te