Șeful executiv al You Tube, Susan Wojcicki, a declarat că gigantul mass-media dorește să șteargă „dezinformarea de pe platformă”.
Totodată se interzic teoriile conspirației care leagă în mod fals Covid-19 de rețelele 5G.
Mesajele de genul „Ia vitamina C, ia turmeric, te vom vindeca ” nu vor mai apărea.
„Orice este împotriva recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății ar fi o încălcare a politicii noastre”, a declarat Susan Wojcicki pentru CNN, adăugând că YouTube a înregistrat o creștere de 75% a cererii de știri din surse „autorizate”.
Săptămâna trecută, și rețeaua de socializare Facebook a alertat utilizatorii care au citit, vizionat sau împărtășit informații false despre Covid-19, fiind îndemnați să viziteze site-ul OMS.
Între timp, serviciul de mesagerie WhatsApp, deținut de Facebook, a oprit utilizatorii să trimită mesaje deja partajate de mai mult de patru ori unei comunități mai largi.
Unii dintre cei mai mari editori de știri din Marea Britanie, inclusiv Daily Telegraph și The Guardian, au criticat Google pentru lipsa de transparență în ceea ce privește filtrare reclamelor ce apar alături de materiale despre coronavirus.
Există o listă neagră care previne difuzarea anunțurilor alături de anumite articole, folosind inclusiv cuvinte-cheie precum „coronavirus” și „pandemie”.
Posturile media consideră nedreaptă decizia de a folosit filtrele ce împiedică difuzarea unor reclame la articole de interes public, inofensive.
Se estimează că blocarea publicitară prin cuvinte-cheie ca „pandemie” și „coronavirus” ar putea costa industria media din Marea Britanie 40 de milioane de lire sterline în următorul an.
Google a declarat pentru Financial Times că se gândește la o modalitate de a ajuta industria în această perioadă dificilă.