Anul trecut, SK Telecom și firma americană Joby Aviation au încheiat un acord, pentru a dezvolta taxiuri aeriene, pentru piața sud-coreeană.
În Coreea de Sud se lansează un serviciu de taxi zburător
Joby Aviation este un producător de așa-numite vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală. Aceste vehicule zburătoare electrice sunt văzute de susținători ca o modalitate de a transporta oamenii în orașele dense și de a evita traficul.
Guvernul sud-coreean continuă să încerce să comercializeze taxiuri aeriene, până în 2025.
Citeşte şi: VIDEO Boeing a testat cu succes un taxi zburător autonom
SK Telecom și Joby Aviation caută să profite de sprijinul guvernului. Ha Min-yong, director de dezvoltare al SK Telecom, a declarat pentru CNBC, într-un interviu, că serviciul de taxi aerian al companiei va fi pus la dispoziție comercial „posibil la mijlocul anului 2025”, înainte de a se extinde în alte domenii, precum logistica.
„Așadar, până în 2025, dacă suntem capabili să dovedim că avem o calitate a serviciului acceptabilă pentru publicul larg, de asemenea şi de securitate, atunci guvernul va permite operatorului să extindă aria de servicii, inclusiv pe Logistică și Turism. precum și servicii medicale”, a declarat Ha, la evenimentul Mobile World Congress, din Barcelona.
Citeşte şi: Coreea de Sud va dona României echipamente medicale şi IT în valoare de aproximativ 8 milioane de $
SK Telecom caută să-și extindă afacerea dincolo de a fi un operator de telefonie mobilă tradițional și își are obiectivele în domenii noi, cum ar fi inteligența artificială și taxiurile zburătoare.
Aceste aeronave vor avea nevoie de conectarea la rețelele 5G de generație următoare, pentru a opera și zbura, eventual în mod autonom. Aici intervine aria de experienţă a SK Telecom.
Mare generator de venituri
În timp ce această formă de transport este într-un stadiu incipient, consultanța Roland Berger estimează că vor fi utilizate aproape 160.000 de drone electrice nepilotate, în întreaga lume, până în 2050.
Acestea vor genera un venit anual de aproape 90 de miliarde de dolari, spune compania.
SK Telecom vrea o felie din plăcintă, iar Ha a spus că, dacă totul merge bine, taxiurile aeriene ar putea fi un mare generator de venituri pentru companie, „dar nu imediat”.
„Deci, în următorii cel puțin cinci [până la] șapte ani, trebuie să ne asigurăm că serviciul pe care îl vom oferi, știți, societății și comunității este suficient de sigur”, a spus Ha.
„Odată ce va fi acceptat foarte bine de către comunitate și societate, atunci credem că va genera o sumă semnificativă de venituri.”