Motivul pentru care Ucraina nu mai primește avioane F-16? Pregătirea se făcea în România

DE Mona Lazăr | Actualizat: 20.12.2024 - 14:22
Ucraina nu mai primește avioane F-16 pentru că nu are piloți. Pregătirea se făcea în România - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Ucraina nu mai primește avioane F-16 pentru că nu are piloți. Pregătirea se făcea în România - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)

Ministrul belgian al Apărării, Ludivine Dedonder, a declarat că Ucraina nu va primi avioane de luptă F-16 din Belgia în acest an din cauza „lipsei de piloți pregătiți și de piese de schimb”. Belgia s-a angajat să furnizeze Ucrainei 30 de avioane de luptă F-16.

SHARE

Ministrul belgian al Apărării, Ludivine Dedonder, a declarat că Ucraina nu va primi avioane de luptă F-16 din Belgia în acest an din cauza „lipsei de piloți pregătiți și de piese de schimb”. Belgia s-a angajat să furnizeze Ucrainei 30 de avioane de luptă F-16.

Dedonder susține că întârzierea este legată de procesul îndelungat de formare a piloților ucraineni pentru operarea avioanelor F-16, precum și de obstacolele logistice în asigurarea pieselor de schimb necesare pentru a asigura pregătirea operațională.

Citește și: Ucraina a prins 12 spioni ai Rusiei. Obiectivul lor principal: unde se află avioanele F-16

SUA au renunțat la pregătirea personalului ucrainean cu experiență, trecând la pregătirea tinerilor cadeți din Forțele Aeriene Ucrainene.

Ucraina nu mai primește avioane F-16 pentru că nu are piloți. Pregătirea se făcea în România

Oficiali americani au declarat publicației americane WSJ că această decizie a fost luată din cauza lipsei de piloți ucraineni cu experiență care cunosc bine limba engleză. Bariera lingvistică e esențială în pregătirea pe avioane americane F-16, iar vechile mentalități, inclusiv tehnici de luptă, sunt cel mai greu de schimbat într-un timp scurt.

Ucrainenii au început intens pregătirea pe F-16 Fighting Falcon. Centrul de pregătire de la Baza Aeriană 86 Borcea lucrează la capacitate maximă, acolo fiind deja 18 avioane F-16 olandeze. Instructorii sunt asigurați de Lockheed Martin.

Citește și: Europa, la vânătoare de agenți ai Rusiei. Impune primele sancțiuni pentru operativii GRU

Reamintim că, specialiștii în aviație susțin că un pilot începator și fără antrenament, are nevoie de cam 500 ore de zbor pentru a fi gata de luptă. O parte din acestea pe un avion subsonic de școală și antrenament cu o avionică adecvata, similara F-16.

Toate aceste condiții cresc intervalul de școlarizare pentru piloții ucraineni și deci și necesarul de avioane.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te