Vaccinul nu există în acest moment, însă IATA deja colaborează cu linii aeriene, aeoporturi, organizații de sănătate și companii farmaceutice, pentru a pune la punct un plan global de livrare.
Acest plan de distribuție pleacă de la premisa că va fi nevoie de o singură doză de vaccin pentru fiecare persoană.
Ar fi nevoie de aproximativ 8.000 de aeronave Boeing 747 "Jumbo Jet", a anunțat IATA.
"Livrarea în siguranță a vaccinului pentru COVID-19 va fi misiunea secolului pentru industria de transport aerian. Însă acest lucru nu se va întâmpla fără o planificare în avans, iar acum este momentul pentru a face aceste planuri", a declarat Alexandre de Juniac, CEO-ul IATA.
Transportul unui vaccin, o operațiune complexă
Deși multe companii aeriene s-au concentrat pe livrările de marfă după scăderea puternică numărului de pasageri, transportarea vaccinului este o operațiune mult mai complexă.
Nu toate avioanele de marfă sunt potrivite pentru transportul unui vaccin fiind nevoie de o temperatură ambientală între 2 și 8 grade Celsius. Anumite vaccinuri ar putea necesita temperaturi de îngheț, ceea ce ar exclude și mai multe avioane.
"Cunoaștem procedurile, dar trebuie să le extindem la nivelul care va fi necesar", a spus Glyn Hughes, șeful operațiunilor cargo IATA.
Zborurile către anumite zone vor fi critice, mai ales că nu există în toate țările capacități de producție.
Pe lângă transportul vaccinului la temperaturi scăzute, securitatea este o altă problemă. "Vaccinurile vor fi bunuri valoroase. Trebuie făcute aranjamente astfel încât transporturile să fie sigure", a mai comunicat IATA.
Misiunea grea pentru Africa
Livrarea unui vaccin în întreaga Africă ar fi imposibilă în acest moment, potrivit IATA, din cauza lipsei capacității de transport, a dimensiunii continentului și formalităților complexe de la granițe.
Transporturile vor avea nevoie de "precizie militară" și va fi nevoie de o rețea de depozite de refrigerare pentru păstrarea dozelor, conform digi24.ro .