Presa în Venezuela: Ziarul El Nacional, condamnat să plătească 13,4 mil. $ unui lider chavist

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 17.04.2021 - 08:52
Ziarul El Nacional, condamnat să plătească 13,4 mil. $ unui lider chavist. / Foto: cpj.org

Ziarul venezuelean El Nacional, critic la adresa guvernului, a fost găsit vinovat vineri că a provocat un "prejudiciu moral grav" unui înalt responsabil chavist şi i s-a ordonat să-i plătească despăgubiri de 13,4 milioane de dolari, relatează France Presse.

SHARE

Un tribunal din Caracas a pronunţat decizia în favoarea lui Diosdado Cabello, deputat şi numărul doi al Partidului Socialist Unit din Venezuela (PSUV), la putere.

Despăgubirea record, plătită în „petro”, o criptomonedă creată de regimul chavist

Instanţa i-a ordonat să plătească "suma în bolivari echivalentă" cu 237.000 de petro, o criptomonedă creată de regimul chavist, echivalând cu aproximativ 13,4 milioane de dolari la cursul oficial de schimb, potrivit hotărârii.

"Prejudiciul moral cauzat este foarte grav întrucât i-a afectat în mod direct persoana şi familia", a declarat tribunalul.

Citește și: Trocul dictatorului venezuelean Nicolas Maduro: petrol contra vaccinuri anti-COVID

Diosdado Cabello a dat în judecată El Nacional pentru defăimare în 2015, în urma reproducerii unui raport al ziarului spaniol ABC care îl lega de traficul de droguri. În acelaşi timp, el a depus o plângere împotriva ABC în Spania şi Wall Street Journal în Statele Unite. Aceste două plângeri au fost respinse.

În iunie 2018, Cabello a câştigat procesul din Venezuela împotriva presei, care a numit decizia un atac asupra libertăţii de exprimare.

Citește și: De ce rezistă dictatorii? Legătura dintre Erdogan, Putin, Maduro și Lukașenko

Curtea a dispus apoi plata unui miliard de bolivari sau echivalentul a aproximativ 600 de dolari pe piaţa neagră de atunci.

El Nacional, un ziar emblematic fondat în 1943 de scriitorul venezuelean Miguel Otero Silva, a încetat să circule în ediţie tipărită în decembrie 2018 după 75 de ani de istorie, inclusiv două decenii de opoziţie faţă de guvernele lui Hugo Chavez (1999-2013) şi ale succesorului său, Nicolas Maduro.

Guvernul Maduro acuză presa că a servit comploturilor opoziţiei pentru a-l răsturna.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.