O piesă de 232 $, a făcut ca uşa unui Boeing să se desprindă în zbor. Unde a găsit-o un fermier?

DE Florin Budescu | Actualizat: 09.01.2024 - 13:12
O piesă de 232 de dolari este cea care a făcut ca uşa Boeing-ului să cadă - Foto: Profimedia Images
O piesă de 232 de dolari este cea care a făcut ca uşa Boeing-ului să cadă - Foto: Profimedia Images

O piesă de 232 de dolari este cea care a făcut ca uşa Boeing-ului să cadă de pe fuselajul avionului. Un profesor din Oregon a găsit o bucată de fuselaj, de la un Boeing 737 Max 9.

SHARE

O piesă de 232 de dolari este cea care a făcut ca uşa Boeing-ului să cadă de pe fuselajul avionului. Un profesor din Oregon a găsit bucata de fuselaj de la Boeing-ul 737 Max 9, în curtea din spatele casei sale.

Ușa s-a rupt de pe flancul stâng al avionului, după decolarea din Portland, Oregon, în drum spre Ontario, California, depresurizând avionul și forțând piloții să se întoarcă, pentru a ateriza în siguranță, cu 171 de pasageri înspăimântaţi și șase membri ai echipajului, la bord.

O piesă de 232 de dolari este cea care a făcut ca uşa Boeing-ului să cadă

Autoritățile de reglementare din SUA au ordonat blocarea temporară la sol a 171 de avioane Boeing 737 Max 9, după incident, conform The Guardian.

Ușa căzută a fost recuperată duminică, după ce aa fost descoperită de un profesor de școală din Portland, identificat doar ca „Bob”, din cartierul Cedar Hills, care a găsit-o în curtea lui din spate, a anunţat preşedintele NTSB (National Transportation Safety Board), Jennifer Homendy, adăugând că este „foarte uşurată” că elementul de fuselaj fusese găsit.

Nu este prima dată când avioanele Boeing 737 Max fac probleme. Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite a adoptat o nouă politică de certificare a aeronavelor, după prăbuşirea altor două avioane Boeing 737 MAX, în anii 2018 şi 2019.

Citeşte şi: Nouă politică de certificare a aeronavelor, în SUA, după prăbușirea a două avioane Boeing 737 MAX

Dar, la momentul stabilirii acestei noi politici de certificare, avionul din Oregon era deja certificat pe stil vechi. O defecţiune în aer i-a făcut pe cei de la Boeing să fie în situaţia că acum trebuie să aştepte noi reglementări, pentru cel mai bine vândut avion Boeing din Generaţia MAX.

Anchetatorii încă încearcă să stabilească ce a cauzat desprinderea unui dop de ușă (pentru că asta era piesa buclucaşă), din lateralul avionului operat de Alaska Airlines.

Iată ce spun analiștii aerospațiali despre impactul așteptat al incidentului, asupra Boeing, conform Yahoo Finance:

Citeşte şi: 129 de companii aeriene, pe „lista neagră” a UE. Nu îndeplinesc standardele de siguranţă

Cai von Rumohr, analist TD Cowen

„Este de aşteptat ca cerificarea cerută de FAA (Administrația Federală a Aviației) să dureze 4-8 ore, ceea ce este mult mai puțin decât a fost cazul cu problema recentă, cu peretele de presiune de la pupa, care este mult mai greu de accesat.

Ca urmare, credem că verificările vor fi finalizate cel mai probabil în câteva zile și, odată ce NTSB determină cauza principală a incidentului Alaska Air, credem că o remediere nu ar trebui să fie complicată, deoarece necesită o inspecție mai riguroasă și mai extinsă a dopurilor ușilor de ieșire marca Spirit, de la Boeing 737."

Citeşte şi: AUDIO Un cal a scăpat liber, prin cala unui avion. Ce s-a întâmplat apoi cu aparatul de zbor

Nicolas Owens, analist MorningStar

„În acest moment, nu credem că acele inspecții sau orice revizuire a modului în care sunt realizate fuzelajele 737 MAX-9, de către Spirit Aero Systems, ca furnizor Boeing, vor avea un impact financiar material asupra Boeing sau asupra clienților săi, iar valoarea de 232 de dolari a piesei este neschimbată, ca estimare de preţ.

Cu toate acestea, natura dramatică a defectului va avea efectul că va pune din nou sub semnul întrebării guvernanța produselor Boeing, de către clienți şi de către autoritățile de reglementare”.

Analiştii JPMorgan

„Poate că cel mai important organism de reglementare străin care este actant, în prezent, e China, unde guvernul nu a permis încă transportatorilor să reia livrările de 737 MAX, deși întreaga flotă a Chinei, de aproape 100 de avioane Boeing MAX, zbura până la sfârșitul anului trecut.

Boeing a părut pe punctul de a relua livrările în China, de ceva timp, cu semnale pozitive în ultimele luni. Accidentul de vineri ar putea întârzia acest proces, deși transportatorii chinezi nu zboară cu MAX 9 și nu știm dacă au comandat vreunul”.

Analiştii Jefferies

„În prezent, vedem un cost scăzut al conformității, având în vedere că Administrația Federală a Aviației (FAA) a procedat la o inspecție de 4-8 ore, la fiecare avion. În trecut, AD (Directivele de navigabilitate), FAA au fost 85 USD/oră - cost estimat pentru forța de muncă.

Presupunând că, pe de alt[ parte, costurile de inspecție sunt de 10.000 USD pe unitate (probabil prea mari, dar includ ;i costurile potențiale ale conținutului), costul ar fi de 1,7 milioane de dolari, pentru cele 171 de avioane cu furnizor Boeing, care au o garanție de 4 ani.

Concesiunea, pe de altă parte, nu ar fi contractuală, dar, dacă presupunem o pauză de referință de 1 săptămână, suma concesiunilor ar putea fi de 7 x 15.000 USD pe zi x 171 aeronave = 18 milioane de dolari."

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te