vineri 05 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Libanul a cerut Interpol arestarea a doi cetățeni ruși în legătură cu explozia din Beirut

Data publicării: 02.10.2020 • 19:03 Data actualizării: 02.10.2020 • 19:03
sursă middleeasteye
sursă middleeasteye

Libanul a cerut joi emiterea unor mandate internaționale de arestare pentru proprietarul și căpitanul navei care a adus miile de tone de materiale explozive în Beirut, care au provocat dezastrul din luna august.

Rhosus, o navă de marfă sub pavilionul Republicii Moldova, a sosit în Beirut în urmă cu șapte ani cu aproape 3.000 de tone de azotat de amoniu, folosit ca îngrășământ dar și pentru construirea de explozivi.

Stocul de nitrat de amoniu păstrat într-un depozit din portul orașului a explodat la 4 august, ucigând 190 de persoane, rănind mii de altele și provocând pagube în valoare de miliarde de dolari.

Judecătorul care conduce ancheta privind explozia, Fadj Sawan, a transmis dosarul Parchetului din Beirut care a cerut Interpolului să îi aresteze pe proprietarul și căpitanul navei, potrivit presei libaneze.

Boris Prokoșev, un cetățean rus, a fost căpitanul navei Rhosus când aceasta a ajuns în Beirut din Turcia în 2013. Acesta l-a identificat pe Igor Greciușkin, un om de afaceri rus cu reședința în Cipru, drept proprietar al navei.

Prokoșev a fost interogat în luna august de către poliția cipriotă la cererea biroului Interpol din Liban. Prokoșev și Greciușkin sunt cei doi bărbați pentru care Libanul a cerut emiterea unor mandate internaționale de arestare.

Purtătorul de cuvânt al poliției cipriote, Christos Andreou, a declarat joi că deocamdată autoritățile din Cipru nu au primit un astfel de mandat.

Căpitanul Prokoșev, care trăiește în Rusia, a declarat că nu a auzit nimic despre acest lucru și a negat că a fost interogat anterior în legătură cu explozia.

Din declarații anterioare, reiese că în 2014, în timp ce transporta din Georgia în Mozambic circa 2.750 de tone de nitrat de amoniu, cargoul Rhosus, aflat sub pavilionul Republicii Moldova, a acostat în portul Beirut din cauza unor grave probleme tehnice.

Inspectat de autorități, i s-a interzis navigarea, nava a fost reținută împreună cu căpitanul și alți patru marinari, iar încărcătura a fost sechestrată şi depozitată în portul Beirut.

Proprietarul a refuzat să plătească amenzile portuare și pentru întreținerea celor rămași la bord și a declarat abandonul navei.

Cargoul a fost scos la licitație, echipajul repatriat și încărcătura depusă neglijent într-un depozit.

Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră