Directorul Airbus Defence: Putin testează NATO cu drone peste piste de aterizare. Ce e de făcut


Zborul unor drone suspecte în zona pistelor de aterizare sau a bazelor militare ale NATO au intrat în cotidian, inclusiv în România, mai nou. Ce este de făcut spune directorul general al Airbus Defence and Space, Michael Schoellhorn.
Dronele care zboară deasupra bazelor militare daneze au provocat o agitație în cadrul NATO. Un incident izolat? Deloc! Incidente au avut loc și deasupra sediilor producătorului de aeronave, susține Michael Schoellhorn într-un interviu.
Directorul Airbus Defence: Putin testează NATO cu drone peste piste de aterizare. Ce e de făcut
Vehiculele fără pilot au fost în aer și deasupra amplasamentelor Airbus timp de „câteva ore” și „nu au putut fi forțate să aterizeze de către poliție”. Pilotul dronei nu a fost niciodată identificat. Pe scurt: „Nu este o situație bună”, după cum subliniază Schoellhorn. Pentru că un lucru este clar: dronele pot fi folosite pentru a spiona amplasamente sensibile din industria apărării, arată bild.de.
Reporterul continuă, dorind să știe ce fac autoritățile de securitate pentru a combate aceste atacuri. Dar răspunsul antreprenorului de top este derutant: Deși poliția are la dispoziție anumite dispozitive de bruiaj, tehnologia eșuează cu drone special securizate. Acest lucru s-a întâmplat deja de mai multe ori în Germania.
Schoellhorn avertizează: „Dacă am fi acum într-un conflict armat, dronele ar putea fi și ele înarmate”
Directorul general al rubricii militare Airbus susține că apărarea Germaniei se află într-o stare atât de dezolantă din cauza sistemului politic lent: „Acum doar câțiva ani, a existat o declarație conform căreia dronele germane nu trebuie niciodată înarmate.” Factorii de decizie încă întârzie prea mult să se „adapteze la situația de amenințare în creștere rapidă”.
„Trebuie să-ți stabilești o limită!”
Schoellhorn subliniază că certitudinea juridică este necesară acum. De asemenea, el aduce în joc Bundeswehr-ul : „Trebuie să stabilești o limită și (...) dacă este depășită, trebuie neapărat să faci ceva!” Până acum, armata germană a avut permisiunea de a lua măsuri pe plan intern doar într-un cadru foarte limitat, de exemplu, în caz de dezastre naturale.
Citește și: 53 lei sandviciul cu șuncă și cașcaval la Aeroportul București care are datorii de 515.000.000 lei
Pentru Schoellhorn, este clar: Putin testează limitele Occidentului și le depășește în mod repetat până în punctul în care nu se așteaptă încă la nicio consecință. „Imaginea care îmi vine în minte este cea a unei broaște stând într-o oală și care, atunci când temperatura crește cu un grad în fiecare minut, se gândește: ei bine, e doar puțin mai cald și nu o să sar încă.(...) Și la un moment dat va fi pur și simplu prea târziu”.
Drona de la Otopeni
Reamintim că în după-amiaza zilei de duminică, 28 septembrie 2025, piloții unui Airbus A330 Turkish Airlines care a aterizat la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București au raportat controlorilor de trafic aerian prezența unei drone în vecinătatea aeroportului.
Avionul companiei aeriene turce a aterizat în siguranță pe pista 08L a aeroportului Otopeni la ora locală 14:27, însă un controlor de trafic aerian a solicitat piloților avionului British Airways care opera zborul BA886 Londra (Marea Britanie) - București să păstreze o altitudine de 2.000 picioare, să întrerupă procedura de aterizare și să zboare pe direcția pistei.
Ulterior, avionul companiei aeriene britanice și alte opt avioane, inclusiv unul militar, au aterizat pe pista 08R a aeroportului Otopeni, folosită preponderent pentru decolări.
După 40 de minute de la raportarea făcută de piloții companiei aeriene turce, aterizările au fost reluate pe pista 08L a celui mai aglomerat aeroport din țară.
De asemenea, informațiile obținute de BoardingPass indică faptul că drona se afla în afara perimetrului aeroportului (între DN1 și Buftea) și nicidecum pe vreuna dintre pistele acestuia, arată BoardingPass. Trebuie precizat că cel probabil a fost vorba despre o dronă de mici dimensiuni, disponibilă în comerț, nu una militară.
Citește și: Cât a plătit un român pentru o bere la Aeroportul Otopeni. Ieși mai ieftin dacă o cumperi din club