Era vorba despre teorema lui Pitagora, un element de bază al lecțiilor de matematică din liceu, care definește relația dintre cele trei laturi ale unui triunghi dreptunghic, exprimată prin formula a2+b2=c2.
Johnson și Jackson susțin că au inovat prin demonstrarea teoremei folosind trigonometria (aceasta a fost deja demonstrată pe larg prin alte mijloace).
Decoperire istorică făcută de 2 liceeni la teorema lui Pitagora. Matematicienii o credeau imposibilă
Acest lucru este dificil, deoarece o mare parte din trigonometrie însăși este susținută de teoremă.
În rezumatul prezentat de Johnson și Jackson săptămâna trecută, cei doi adolescenți au făcut un gest în acest sens. Ei au remarcat că în cartea "The Pythagorean Proposition" din 1940 "se afirmă categoric" că nu există dovezi trigonometrice, deoarece acestea "se bazează pe adevărul Teoremei lui Pitagora".
Ei au replicat în lucrarea lor că afirmația "nu este chiar adevărată". Cei doi au susținut că au reușit să demonstreze teorema folosind legea sinusurilor, un alt principiu al trigonometriei care nu se bazează pe teorema lui Pitagora.
Citește și: SUA, România și Marea Britanie, exerciții militare în Moldova. Răspuns pentru „amenințarea” Putin
Când Societatea Americană de Matematică s-a reunit în Georgia săptămâna trecută, Johnson și Jackson au fost singurii liceeni prezenți la reuniune, potrivit postului de televiziune WWL din New Orleans.
Afirmația lor nu a trecut prin rigurosul proces academic de evaluare colegială - și nici nu a fost confirmată de alți experți în domeniu.
Afirmații similare au mai fost făcute anterior și de către academicieni profesioniști, atât într-o revistă publicată, cât și prin intermediul serviciului de pretipărire arXiv.
Citește și: EXCLUSIV Afacerile comuniștilor chinezi la Universitatea din Cluj: spațiu gratuit, 80% din încasări
Catherine Roberts, director executiv al Societății Americane de Matematică, i-a încurajat pe tinerii matematicieni să își prezinte descoperirile într-o revistă în care acestea să poată fi evaluate.
Ea a declarat că societatea "îi sărbătorește pe acești matematicieni aflați la începutul carierei pentru că și-au împărtășit munca", a relatat The Guardian.
"Membrii comunității noastre pot examina rezultatele lor pentru a determina dacă demonstrația lor este o contribuție corectă la literatura matematică", a spus Roberts.
Într-un interviu acordat WWL, elevii au declarat că au fost încântați doar pentru că au făcut parte din acest proces.
"Nimic nu se compară cu posibilitatea de a face ceva ce oamenii nu cred că tinerii pot face", a spus Johnson. "De multe ori vezi astfel de lucruri, dar nu vezi copii ca noi făcându-le", potrivit insider.