China ia prizonieră economia Rusiei. Companiile Beijingului umplu locul lăsat liber de Occident

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 09.12.2022 - 10:52
Anul acesta, Rusia a fost a șasea cea mai mare destinație de export pentru produse auto chinezești
Anul acesta, Rusia a fost a șasea cea mai mare destinație de export pentru produse auto chinezești

Mărcile chineze reprezintă deja aproape o treime din piața auto a Rusiei, arată datele puse la dispoziția Reuters. Sectorul auto arată mai mult decât oricare altul importanța crescândă a Chinei pentru economie în urma exodului companiilor occidentale, scrie Reuters.

SHARE

 Noile vânzări de autoturisme și vehicule comerciale ușoare au scăzut cu aproape 61% față de an, deoarece sancțiunile occidentale limitează accesul Rusiei la unele materiale și scăderea cererii și prețurile ridicate împiedică și mai mult sectorul.

Vânzările de autoturisme chinezești, însă, inclusiv Haval, Chery și Geely, au crescut, ajungând la 16.138 de unități în noiembrie, aproape dublu față de 8.235 din ianuarie, în timp ce cota de piață a atins 31,3%, de la 9,6% , relevă date ale agenției ruse de analiză Autostat.

Vânzările de autoturisme noi și vehicule utilitare noi din Rusia au fost de 46.403 bucăți în noiembrie, a declarat marți Asociația Întreprinderilor Europene (AEB), iar vânzările ar trebui să ajungă la aproximativ 600.000 pentru anul acesta.

 „Există o producție mică de mărci de mașini occidentale și puține importuri, așa că piața este împărțită între industria auto rusă și cea chineză”, a declarat analistul rus Vladimir Bespalov pentru Reuters.

Mașinile rusești satisfac cererea la prețuri mai mici - până la aproximativ 1,5 milioane de ruble (23.961 USD), iar chinezii preiau, de asemenea, nișa vestică a prețurilor de peste 2,5 milioane de ruble .

Mai mult, piesele de la marca chinezească JAC, designul, ingineria și platforma sunt folosite pentru a reînvia Moskvich -ul din era sovietică. Relansarea mărcii a avut loc luna trecută. Moskvich a spus că lucrează cu un partener străin, fără a preciza despre cine este vorba. JAC a refuzat să comenteze.

Majoritatea producătorilor auto occidentali, care s-au bătut cu producătorii auto interni pentru cota de piață, de când au început să construiască fabrici în Rusia la începutul anilor 2000, și-au încetat activitatea, după ce Rusia a trimis zeci de mii de militari în Ucraina în februarie.

Citește și: Ministrul de interne austriac, după blocarea României la Schengen: „Sunt și eu supărat”

Moskvich este produs la o fabrică preluată de la constructorul francez Renault, în timp ce Nissan, Mercedes și Ford se numără printre celelalte mărci care au părăsit Rusia.

Dacă situația economică rămâne neschimbată, producătorii chinezi, inclusiv Moskvich, ar putea reprezenta aproximativ 35% din vânzările din Rusia anul viitor, a spus Bespalov, estimând că piața va reveni la 800.000 de unități.

În termeni monetari, cota ar putea depăși 40% din ceea ce se așteaptă ca va fi o piață de 1,5 trilioane de ruble în 2023.

Citește și:  Legea „Omerta” în Europa. Nu România și Bulgaria „stricau” Schengen-ul. Problemele sunt mai vechi

Volumele de vânzări ale Chinei în Rusia sunt mici în comparație cu piața chinezească, unde, în noiembrie, erau de aproximativ 35 de ori mai mari decât în Rusia.

În primele 10 luni ale anului, Rusia a fost a șasea cea mai mare destinație de export pentru produse auto chinezești, care include vehicule și piese, potrivit Asociației Producătorilor de Automobile din China, reprezentând 3,9%, situație neschimbată față de aceeași perioadă a anului trecut.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te