duminică 19 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3489
Abonează-te
Newsweek România

China ia „măsuri disciplinare” împotriva reţelelor sociale

Data publicării: 20.09.2025 • 15:12 Data actualizării: 20.09.2025 • 15:19
Probleme în China pentru rețelele de socializare - Foto: Profimedia Images
Probleme în China pentru rețelele de socializare - Foto: Profimedia Images
Beijing
Beijing

Autorităţile chineze au anunţat sâmbătă "măsuri disciplinare şi punitive" împotriva reţelelor sociale locale Weibo - similară cu X - şi Kuaishou, platformă de videoclipuri în genul TikTok, care au promovat prea mult vedete şi conţinuturi "indezirabile", informează AFP.

Măsurile constau în "convocări la discuţii, ordine de corectare a lipsurilor într-un termen impus, avertismente, precum şi sancţiuni stricte împotriva responsabililor, a precizat Administraţia Spaţiului Cibernetic din China, autoritatea naţională pentru reglementarea internetului.

Săptămâna trecută, sancţiuni similare au vizat aplicaţia RedNote, cunoscută ca Instagram chinezesc, numită şi Xiaohongshu.

China ia „măsuri disciplinare” împotriva reţelelor sociale

Reţelele sociale din China au obligaţia de a controla strict conţinutul considerat subversiv, vulgar, pornografic şi în general nociv, angajând în acest scop echipe de moderatori. În comunicate diferite, dar practic identice, autoritatea pentru internet a acuzat Weibo şi Kuaishou că "nu şi-au îndeplinit principala responsabilitate" în domeniu.

Clasamentul celor mai populare căutări în aceste reţele promovează temele cele mai vizibile, iar conform algoritmilor "conţinutul indezirabil" apare în poziţii de top.

Citeşte şi: Când vor patrula polițiștii chinezi la granița României? Viktor Orban a bătut palma cu Xi Jinping

Weibo, o platformă de micro-bloguri unde utilizatorii pot publica texte şi fotografii, are în general un conţinut legat de actualităţi şi a raportat în martie 591 de utilizatori activi.

Beijing

Kuaishou difuzează videoclipuri scurte şi avea la începutul anului peste 730 de milioane de utilizatori activi.

RedNote, cu conţinut în general apolitic pe teme de gătit, sport, modă, călătorii sau vedete, are 350 de milioane de utilizatori.

În China, unde ştirile sunt cenzurate strict, aceste platforme sociale abundă în informaţii şi bârfe despre vedete de cinema sau din muzică. 

Citeşte şi: Rusia vede Ucraina și Marea Neagră drept zone de război. SUA spun că apără România

Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră