Ce zig-zag extraordinar a făcut cu preşedintele Joe Biden trenul Rail Force One, al Ucrainei

DE Alexandru Pop | Actualizat: 25.02.2023 - 19:57
Ce zig-zag extraordinar a făcut cu preşedintele Joe Biden trenul Rail Force One, al Ucrainei - Foto: Profimedia Images
Ce zig-zag extraordinar a făcut cu preşedintele Joe Biden trenul Rail Force One, al Ucrainei - Foto: Profimedia Images

Este deja notoriu întreaga lume cu supranumele „Rail Force One”. Un tren de noapte l-a dus pe președintele SUA, Joe Biden, într-o odisee diplomatică, de la Przemyśl Główny, la frontiera cu Polonia, la Kiev, pentru vizita sa istorică în Ucraina, de luni.

SHARE

Călătoria de 10 ore, noaptea, a fost o provocare secretă, de înaltă securitate, pentru Ukrzaliznytsia sau Căile Ferate Ucrainene – operatorul de stat al rețelei feroviare a Ucrainei.

Joe Biden, zig-zag prin Ucraina, cu Rail Force One

Odată cu anularea legăturilor aeriene comerciale către Ucraina, cu un spaţiu aerian prea periculos pentru a zbura politicienii, în și în afara țării, rețeaua feroviară a Ucrainei a devenit autostrada diplomatică a țării.

Peste 200 de misiuni diplomatice străine au ajuns până acum, în țară, cu trenul.

Liderii mondiali, inclusiv canadianul Justin Trudeau, britanicul Rishi Sunak, francezul Emmanuel Macron și italianca Giorgia Meloni au luat toți trenul spre Kiev, conform CNN.

Citeşte şi: Joe Biden, mesaj pentru Moldova: „Doamnă Maia Sandu, suntem mândri să fim alături de dumneavoastră”

Premierul japonez Fumio Kishida este singurul lider G7 care a vizitat încă țara cu trenul.

Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, este un utilizator obișnuit al rețelei feroviare, în misiunile sale diplomatice în străinătate.

Dar există mai mult în căile ferate ucrainene decât „Rail Force One”, așa cum a fost supranumit trenul lui Biden.

Citeşte şi: Motivul pentru care Joe Biden a vizitat Ucraina. Ce vești proaste a dus personal Kievului

Călătoria președintelui SUA a scos la lumină rețeaua feroviară vastă a Ucrainei, care, la aproape 15.000 de mile, este a 12-a ca mărime din lume.

Ukrzaliznytsia este al șaselea cel mai mare transportator feroviar de pasageri din lume și al șaptelea pentru transport de marfă.

Ecartament mare

Construită pentru prima dată în vremurile pre-sovietice, rețeaua sa este în principal o cale ferată cu ecartament mare – diferită de ecartamentul standard, pe care îl folosește cea mai mare parte a Europei.

Și, în timp ce forțele ucrainene au distrus legăturile transfrontaliere cu Rusia, rețeaua feroviară încă se conectează cu alte țări – deși ecartamentul diferit înseamnă că trenurile nu pot trece, în general, granița.

Pentru a face față acestui lucru, în ultimul an au reconstruit secțiuni ale liniilor dispărute anterior către țările vecine, inclusiv spre Moldova, Polonia și România. Infrastructura a fost reparată la 11 puncte de trecere a frontierei.

Esenţial pentru cereale

Nu este vorba doar de a facilita călătoriile pasagerilor. Este esențial pentru transportul de marfă și pentru mare parte din lume, care se bazează pe produse ucrainene, inclusiv pe cereale.

În 2022, 28,9 milioane de tone de cereale au fost transportate pe calea ferată, majoritatea fiind exportate. În total, puțin sub 60 de milioane de tone de mărfuri au fost exportate din Ucraina, potrivit Ukrzaliznytsia.

Și în total, compania a transportat 17,1 milioane de pasageri prin trenuri de lungă distanță în cursul anului 2022. Acestea sunt predominant servicii de dormit.

"Acum, avem Ukrzaliznytsia"

„Înainte de război, aveam avioane, mașini, autobuze și trenuri”, a declarat directorul general al Ukrzaliznytsia, Alexander Kamyshin, pentru CNN Travel.

„Acum avem trenuri și mașini, fără avioane. Și suntem o țară mare. Așadar, pentru a ajunge de la Kiev la vestul, sudul sau estul Ucrainei, trenurile cu traverse sunt cea mai bună modalitate de a face acest lucru. Te duci la tren seara târziu, călătorești toată noaptea, iar dimineața ești în orașul în care trebuie să fii. Deci nu pierzi timpul.

„A fost confortabil înainte de război, iar acum este confortabil și sigur. Trenurile sunt foarte importante.”

Refugiaţi

Desigur, majoritatea fotografiilor pe care le-am văzut în ultimul an cu Căile Ferate Ucrainene sunt cele cu refugiați. Ukrzaliznytsia spune că a ajutat patru milioane la siguranță în 2022, dintre care un sfert erau copii.

Unele trenuri au fost, de asemenea, reconfigurate ca unități medicale. Aproximativ 2.500 de civili au fost evacuați pentru tratament medical pe calea ferată anul trecut. Rețeaua a transportat, de asemenea, aproape 336.000 de tone de ajutor umanitar.

Este o responsabilitate imensă pentru Kamyshin, care a început cu compania cu doar șase luni înainte ca Rusia să invadeze.

„M-am alăturat problemei pentru a dezvolta compania, a da undă verde la noi proiecte, a reînnoi flota și a fost totul despre construcție și construcție și achiziționarea de lucruri noi. Dar acum un an a trebuit să trecem la timp de război și la șine de război”, spune el.
Poate cea mai extraordinară parte a călătoriei lui Biden în Ucraina a fost lumina pe care a aruncat-o asupra cât de bine funcționează Ukrzaliznytsia.

Kamyshin și-a cerut scuze într-un tweet că, din cauza călătoriei complexe a lui Biden, „doar 90% dintre trenurile noastre au circulat la timp ieri”.

Acest lucru a provocat hohote de râs în America lui Biden, unde Amtrak este faimoasă pentru trenurile sale de pasageri care rulează târziu.

Cele mai recente cifre de performanță la timp ale Amtrak, privind luna iunie 2022, arată că, în medie, puțin peste 22% dintre trenuri au circulat la timp în SUA. Unele zone au inversat statisticile Ucrainei, peste 90% din trenuri sosind cu întârziere.

În Marea Britanie – care a trimis doi prim-miniștri în Ucraina cu trenul – doar 67,7% din trenuri circulă la timp, potrivit celor mai recente date.

Nu este o surpriză pentru ucraineni. Serviciile de tren au fost întotdeauna excelente, spune locuitorul de la Kiev, Alla Penalba.

„Întotdeauna am luat trenul când călătoresc prin Ucraina”, spune ea. Este o fană deosebită a serviciilor de dormitoare. „Este convenabil – te îmbarci seara și dimineața te afli în visul țării. Chiar înainte de 2014 [când Rusia a invadat Crimeea] t

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te