Ce a provocat tragedia aviatică din Coreea de Sud soldată cu 179 de morți? Detaliul găsit în motoare

DE Daniel Toșa | Actualizat: 27.01.2025 - 09:00
Ce a provocat tragedia aviatică din Coreea de Sud soldată cu 179 de morți? Detaliul găsit în motoare - Foto: Profimedia images
Ce a provocat tragedia aviatică din Coreea de Sud soldată cu 179 de morți? Detaliul găsit în motoare - Foto: Profimedia images

Un raport preliminar privind accidentul aviatic al companiei Jeju Air, în urma căruia au murit 179 de persoane, dezvăluie detalii tulburătoare despre cauzele posibile ale tragediei, cel mai grav dezastru aerian produs pe teritoriul Coreei de Sud.

SHARE

Pe 29 decembrie 2024, un avion Boeing 737-800, care venea din Bangkok, a încercat o aterizare de urgență pe Aeroportul Internațional Muan. Aeronava a depășit pista și s-a izbit de un zid de beton, provocând moartea a 179 din cele 181 de persoane aflate la bord.

Ce a provocat tragedia aviatică din Coreea de Sud soldată cu 179 de morți? Detaliul găsit în motoare

Raportul preliminar, transmis către Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO) și alte autorități internaționale, arată că aeronava ar fi intrat în coliziune cu un stol de păsări în timpul manevrei de „go-around” (revenire la altitudine).

Examinarea motoarelor a scos la iveală pene și urme de sânge, confirmând contactul cu păsările. Raportul de şase pagini publicat de autorităţile sud-coreene la o lună după prăbuşire a precizat că ambele motoare ale avionului Boeing conţineau ADN de la raţe Baikal, un tip de raţă migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriaşe.

Raportul scoate la lumină un alt detaliu îngrijorător: ambele cutii negre ale avionului s-au oprit simultan, chiar înainte ca piloții să declare "mayday" (apel de urgență n.red).

Citește și: Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat?

La acel moment, aeronava se afla la o altitudine de 152 de metri și o viteză de 298 km/h. Acest aspect ridică semne de întrebare cu privire la funcționarea echipamentelor de bord și posibile defecțiuni tehnice.

Citește și: 3 cauze ce au prăbușit un Boeing 737. România are 8 astfel de avioane. Pilot: „Vremea lor a trecut”

Un alt element investigat este structura zidului de beton armat și pământ de pe aeroportul Muan. Experții consideră că această construcție ar fi amplificat consecințele accidentului, având în vedere forța impactului și amplasarea acesteia.

onform reglementărilor ICAO, raportul preliminar a fost emis la mai puțin de 30 de zile de la accident. Raportul final este așteptat în termen de 12 luni, perioadă în care autoritățile sud-coreene vor analiza în detaliu toate cauzele posibile ale tragediei, inclusiv condițiile meteorologice, starea aeronavei și factorii umani.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te