Pe 29 decembrie 2024, un avion Boeing 737-800, care venea din Bangkok, a încercat o aterizare de urgență pe Aeroportul Internațional Muan. Aeronava a depășit pista și s-a izbit de un zid de beton, provocând moartea a 179 din cele 181 de persoane aflate la bord.
Ce a provocat tragedia aviatică din Coreea de Sud soldată cu 179 de morți? Detaliul găsit în motoare
Raportul preliminar, transmis către Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO) și alte autorități internaționale, arată că aeronava ar fi intrat în coliziune cu un stol de păsări în timpul manevrei de „go-around” (revenire la altitudine).
Examinarea motoarelor a scos la iveală pene și urme de sânge, confirmând contactul cu păsările. Raportul de şase pagini publicat de autorităţile sud-coreene la o lună după prăbuşire a precizat că ambele motoare ale avionului Boeing conţineau ADN de la raţe Baikal, un tip de raţă migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriaşe.
Raportul scoate la lumină un alt detaliu îngrijorător: ambele cutii negre ale avionului s-au oprit simultan, chiar înainte ca piloții să declare "mayday" (apel de urgență n.red).
Citește și: Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat?
La acel moment, aeronava se afla la o altitudine de 152 de metri și o viteză de 298 km/h. Acest aspect ridică semne de întrebare cu privire la funcționarea echipamentelor de bord și posibile defecțiuni tehnice.
BREAKING: Jeju Air flight with 181 people on board has crashed at Muan International Airport in South Korea. Unfortunately all 179 passengers and crew have died, only 2 survived.
— حسن سجواني 🇦🇪 Hassan Sajwani (@HSajwanization) December 29, 2024
pic.twitter.com/ySvRwdqOxi
Citește și: 3 cauze ce au prăbușit un Boeing 737. România are 8 astfel de avioane. Pilot: „Vremea lor a trecut”
Un alt element investigat este structura zidului de beton armat și pământ de pe aeroportul Muan. Experții consideră că această construcție ar fi amplificat consecințele accidentului, având în vedere forța impactului și amplasarea acesteia.
onform reglementărilor ICAO, raportul preliminar a fost emis la mai puțin de 30 de zile de la accident. Raportul final este așteptat în termen de 12 luni, perioadă în care autoritățile sud-coreene vor analiza în detaliu toate cauzele posibile ale tragediei, inclusiv condițiile meteorologice, starea aeronavei și factorii umani.